شناسهٔ خبر: 51332 - سرویس بنادر و دریانوردی

امروز و با حضور در استان هرمزگان صورت می‌گیرد؛

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از اسکله‌های مسافربری/ پشتیبانی از گردشگری دریایی، سیاست سازمان بنادر است/ ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران دریایی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در استان هرمزگان با هدف نظارت برخدمت رسانی به مسافران نوروزی از اسکله‌های مسافربری حقانی، قشم و کیش بازدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، از آنجا که گردشگری دریایی یکی از اولویت های این سازمان در سال جدید است محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز صبح با حضور در اسکله های مسافربری استان هرمزگان از نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی بازدید به عمل می آورد. در این بازدید روند خدمت رسانی به مردم، نیازهای مسافران و کاستی های که وجود دارد، ارزیابی خواهد شد.

بر این اساس قبل از شروع سال جدید، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تمام مسوؤلان اداره بنادر شمالی و جنوبی کشور که مجوز خدمات‌رسانی به گردشگران دریایی را دارند خواسته بود که سرویس دهی ها به صورت منظم، استاندارد، ارزان و بدون معطلی باشد. بدین جهت از سال گذشته نحوه خدمت رسانی به گردشگران دریایی تغییر کرده است.

با توجه به اینکه استان هرمزگان پرترددترین مسیر دریایی کشور است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین سفر نوروزی خود این استان را انتخاب کرده است. همچنین در روزهای آتی این بازدیدها از سایر اسکله های مسافربری کشور ادامه خواهد داشت.

در آخرین روزهای سال گذشته و در راستای توسعه گردشگری دریایی در پرترددترین مسیر دریایی کشور، سه فروند شناور مسافری(هر کدام با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر) به ناوگان مسافری دریایی مرکز استان هرمزگان(بندر شهید حقانی بندرعباس- بندر شهید ذاکری قشم- هرمز و لارک) الحاق شد. با این سه فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال  مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند در گذشته به ۴۱ فروند و ظرفیت مجموع ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی  در وضعیت فعلی افزایش یافته است.

محمد راستاد در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص گردشگری دریایی گفته بود: پشتیبانی از گردشگری دریایی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی است که آسایش و رفاه مردم را به همراه خواهد داشت. هرمزگان به دلیل حجم بالای مسافر، کانون گردشگری دریایی است و برنامه‌ریزی برای رشد حداکثری گردشگری دریایی، یکی از برنامه‌های جدی سازمان بنادر است