شناسهٔ خبر: 51371 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

ساخت اسکله شناور گردشگری جزیره هرمز به دست متخصصان ایرانی/ اقدامات سازمان بنادر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی/ ارتقای سطح "ایمنی و خدمت‌رسانی" هدف ایجاد اسکله‌های شناور گردشگری

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از ایجاد اسکله های شناور گردشگری را ارتقای سطح ایمنی مسافران و افزایش کیفیت خدمات گردشگری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه بهره‌برداری از یک فروند اسکله شناور گردشگری و افتتاح ساختمان مأمورسرای بندر هرمز، اظهار کرد: این رمپ چندمنظوره یکی از ۹ فروند اسکله گردشگری است که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: نصب و بهره برداری از ۹ فروند اسکله شناور گردشگری جزایر قشم، هنگام، هرمز و خور آذینی شهرستان سیریک واقع در استان هرمزگان با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طول اسکله شناور منصوب در بندرگاه جزیره هرمز ۳۰ و عرض آن ۲۰ متر است، بیان کرد: همچنین ارتفاع عرشه آزاد اسکله مذکور ۲,۱ متر است و سه شناور تفریحی و مسافری قادر به پهلوگیری همزمان در این اسکله هستند.

به گفته راستاد بدنه این سازه از جنس فولاد دریایی درجه عالی، با اعتباری بیش از ۱۵میلیارد ریال با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹ فروند اسکله فلزی شناور (پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال  طی یکماه اخیر در مبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب و بهره برداری شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی، سه فروند از این اسکله ها در روستاهای ساحلی کندالو، شیب دراز جزیره قشم و بندرگاه جزیره هنگام افتتاح شد.

این درحالی است که بهره‌برداری از ساختمان ساختمان مأمورسرای بندر هرمز به ارزش ۱۲ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز (یکشنبه) در دومین روز از سفر محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

گفتنی است طرح نوروزی تسهیل سفر‌های دریایی از ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۶  آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

با توجه به اینکه استان هرمزگان پرترددترین مسیر دریایی کشور است، معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر نوروزی خود این استان را انتخاب کرده است و در روزهای آتی از سایر اسکله‌های مسافربری کشور نیز بازدید می کند.