شناسهٔ خبر: 51377 - سرویس جاده‌ای

طرح بهرفت، با کمپین پر استقبال 'نه به تصادفات' اجرایی شد

جلسه طرح «بهرفت» با هدف بهبود رفتار ترافیکی برای هجدهمین سال در قالب کمپین «نه به تصادفات» از سوی سازمان جوانان هلال احمر در حال اجرایی شدن است و تاکنون با استقبال گسترده مردم و مقامات روبرو شده است..

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، براساس آمارها، در سال ۱۳۸۴، حدود ۲۶ هزار ایرانی در اثر سوانح جاده ای جانشان را از دست دادند که این آمار در سال گذشته به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده است.

طرح بهرفت برای هجدهمین سال از سوی سازمان جوانان هلال احمر با هدف بهبود رفتار ترافیکی در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است و هدف از اجرای این طرح گوشزد کردن موارد خطرزا که موجب تصادف می شود به مردم است.

بر آساس آمار، حدود ۷۰درصد از سوانح رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ می دهد که می توان با ایجاد حساسیت در میان مردم این آمار را کاهش داد.

قطعا این کاهش آمار فوتی سوانح رانندگی از سال ۸۴ تا سال ۹۶ کاهش خوبی بوده است اما حتی مرگ یک نفر در اثر رانندگی نیز سخت است و این امر، خانواده ای را با مشکلات فراوان مواجه می کند.

نکته جالب توجه در این طرح، افرادی هستند که به آن پیوسته اند؛ چهره های سرشناس سیاسی و حوزه ورزش و سلامت که از این میان می توان به حسن روحانی رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین تفتیان قهرمان دو سرعت ایران و آسیا، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت، محمدرضاعارف نماینده مجلس شورای اسلامی، علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سرتیپ محمدرضا میرحیدری بازرس نیروی انتظامی، مهران طالبیان معاون میراث فرهنگی و جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان استخدامی کشور اشاره کرد.

طرح بهرفت درحقیقت همان کمپین ملی «نه به تصادفات» است. بهرفت به دنبال آن است تا کودکان، نوجوانان و جوانان عضو هلال‌ احمر را با مسأله سوانح و حوادث ترافیکی درگیر و آن‌ها را حساس کند. این طرح سعی دارد از طریق ارتقای آگاهی و نگرش اعضا، از خود آنان کمک بگیرد و این آگاهی را به دیگر افراد جامعه منتقل کند تا سرانجام شاهد تغییر رفتار ترافیکی باشیم.