شناسهٔ خبر: 51407 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در راه‌های لرستان/افزایش ۲۱ درصدی تردد در محورهای لرستان

راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در هشت روز آغاز سفرهای نوروزی بیش از سه میلیون تردد در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شد، در حالیکه به گفته وی طی چهارم فروردین ماه ۹۶ تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان ۲۱.۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در مجموع از ۲۳ اسفند ماه تا پایان یکم فروردین سال جدید تردد سه میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۳ وسیله نقلیه توسط ترددشمارهای موجود در راه‌های استان ثبت شده است.

وی گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۴ دستگاه بوده است.

شرفی گفت: محور سه‌راهی چالانچولان (بروجرد)- خرم‌آباد طی این هشت روز بیشترین تردد را به خود اختصاص داده و محور بروجرد- بیرانشهر نیز دارای کمترین تردد بوده است.

وی بیان کرد: متوسط سرعت در محورهای استان نیز در این ایام بین ۷۷ تا ۸۲ کیلومتر در نوسان بود و سرعت در برخی محورها نظیر الشتر- سه‌راهی؛ آزادراه خرم‌آباد- پل زال؛ بیرانشهر- بروجرد و فیروزآباد- نورآباد گاها تا ۹۳.۵ کیلومتر نیز افزایش یافت.

وی اظهار کرد: کمترین سرعت نیز بین ۵۳ تا ۶۱ کیلومتر در محورهای سه‌راهی نورآباد - نهاوند؛ بروجرد- اشترینان و سه‌راهی بابازید- سه‌راهی زانوگه به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: این میزان تردد و پراکنش آن نشان می‌دهد استان لرستان گام مثبتی در راستای هدف بلندمدت تبدیل به مقصد گردشگری برداشته است.

شرفی همچنین گفت: در روز چهارم فروردین ماه ۴۴۸ هزار و ۲۱۷ وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۱.۹۰ درصد افزایش همراه شده است.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۰.۹ درصد بوده است.

شرفی با بیان اینکه ساعت اوج تردد در این روز ۱۷-۱۸ عصر بود، اظهار کرد: محورهای سه‌راهی چالانچولان (بروجرد)- خرم‌آباد، دورود- سه‌راهی چالانچولان و بروجرد- سه‌راهی چالانچولان بیشترین تردد و محورهای بروجرد- بیرانشهر، بیرانشهر- بروجرد و سه‌راهی نورآباد- نهاوند کمترین تردد را از آن خود کردند.

وی گفت: متوسط سرعت در راه‌های لرستان نیز طی روز چهارم فروردین به ۷۷.۴ کیلومتر بر ساعت رسید و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای آزادراه پل زال- خرم‌آباد، فیروزآباد- نورآباد و بیرانشهر- خرم‌آباد بیشترین میزان سرعت را ثبت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان همچنین گفت: از ۲۳ اسفند ماه تا چهارم فروردین بیشترین سرعت در محورهای آزادراه پل زال- خرم‌آباد، فیروزآباد- نورآباد و بیرانشهر- بروجرد ثبت شده است.

وی افزود: در مجموع طی این ۱۱ روز چهار میلیون و ۴۵۳ هزار و ۵۰۹ وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرفی با بیان اینکه سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۴.۵۵ درصد است، اظهار کرد: بیشترین تردد در ایام یادشده ساعت ۱۷ تا ۱۸ روز چهارم فروردین با ۳۶ هزار و ۴۲۰ وسیله نقلیه بوده است.