شناسهٔ خبر: 51421 - سرویس بنادر و دریانوردی

اعلام اولویت های گردشگری دریایی سازمان بنادر/ معرفی سایت‌های جدید گردشگری دریایی به مسافران / اعطای تسهیلات برای خرید شناور

بازدید معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سایت‌های جدید گردشگری دریایی برای مسافران اعلام خواهد شد تا بواسطه آن بتوان گردشگری دریایی را در سال ۹۷ رونق داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله‌یار که به منظور بازدید از بنادر مرکز و شرق هرمزگان به این استان سفر کرده است افزود: یکی از مزیت‌های بی بدیل و خدادادی هرمزگان وجود تالاب‌های بین‌المللی، سایت‌های گردشگری و مجموعه جنگل های حراست  که همه ساله خیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند.

وی ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته در طرح تدقیق مهندسی سواحل ۳۰ نوع گردشگری دریایی با کاربردهای مختلف در مناطق این استان شناسایی شده است.

نوسازی شناورهای مسافری در اولویت سازمان بنادر

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: الحاق شناور ها و سازه های دریایی با هدف ارتقاء سطح ایمنی و تسریع در امر خدمات رسانی همچنین معرفی سایت های جدید گردشگری به مسافران، اعطای تسهیلات برای خرید و نوسازی شناورهای مسافری با بهره گیری از دانش متخصصان ایرانی که باعث اشتغال پایدار ساحل نشینان و بومیان منطقه می شود از مهمترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

مردم با اطمینان خاطر سفر دریایی داشتند

اله یار به اسکله های که سال گذشته در اماکن گردشگری استان هرمزگان نصب شده اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بالا بردن ضریب ایمنی و تسریع در امر خدمات رسانی باعث شد تا مسافران با اطمینان خاطر و اقبال بیشتری در ایام نوروز تجربه سفرهای دریایی را در برنامه عیدانه خود بگنجانند، از این رو جانمایی۱۰ فروند اسکله جدید دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

بازدید از سایت های گردشگری کندالو، شیب دراز، جزیره هنگام و بنادر مسافری و حمل خودرو در پهل و لافت از دیگر برنامه های بازدید اولین روز از سفر عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان بود