شناسهٔ خبر: 51457 - سرویس بنادر و دریانوردی

امضای قرارداد احداث کارخانه تولید آرد، بلغور و کنجاله ذرت/ سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر امیرآباد/ صادرات آرد به کشورهای عراق و افغانستان

امضای قرارداد مدیرکل بنادر ودریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در آیین امضای قرارداد احداث کارخانه تولید آرد، بلغور و کنجاله ذرت  گفت: این قرارداد پیرو امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری سال گذشته بین بندرامیرآباد و شرکت آرین پروتئین سویا در روز ملی حمل و نقل در راستای جذب سرمایه گذار، افزایش مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد احداث کارخانه تولید آرد، بلغور و کنجاله ذرت به عنوان  اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در سال ۹۷ است، افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال در ۱۵ هزار مترمربع و با اشتغالزایی بیش از ۴۰ نفر در اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد احداث می شود.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزایش ترافیک دریایی و بالا رفتن حجم تخلیه و بارگیری را یکی از اهداف سرمایه گذاری در بندر امیرآباد دانست و اظهار کرد: این قرارداد به صورت اجاره بلندمدت ( ۲۰ ساله) است. طی مدت یک سال با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن آرد، بلغور و کنجاله ذرت به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه این  کارخانه از کشورهای حاشیه دریای خزر و از طریق حمل ونقل دریایی تأمین می شود و بخشی از محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای حوزه  CIS، عراق و افغانستان صادر خواهد شد.