شناسهٔ خبر: 51460 - سرویس مسکن و شهرسازی

حسین معصوم تأکید کرد:

گزارش‌های مردمی دست‌اندازی خلافکاران به اراضی ملی را بی‌اثر می کند/ بیشترین حجم دست اندازی به اراضی ملی در شمال کشور

حسین معصوم قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: در روزهای تعطیلات نوروزی که بیشترین دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی انجام می‌شود گزارش‌های مردمی می‌تواند اقدامات خلافکاران را بی‌اثر کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا حسین معصوم اظهار کرد: دادستانی کل کشور به دادسراها بخشنامه داده که در ایام تعطیلات شوراهای حفظ حقوق بیت المال جلسات فوق العاده تشکیل دهند. کلیه دستگاه‌های عضو شورا نیز در روزهای تعطیلات کشیک دارند و به شکایات رسیدگی می کنند. در دادسراها نیز به همین ترتیب است و گزارشات و شکایات واصله درخصوص زمین خواری با فوریت رسیدگی می شود.

وی افزود: موضوع دست اندازی به بیت المال به طور دائم رصد می شود و در این خصوص به روز هستیم. لذا اینطور نیست که در خلا تعطیلات افرادی بتوانند اقدامات مخربی را در اراضی ملی انجام دهند.

معصوم مهم‌ترین عامل بازدارنده در تصرفات را گزارشات مردمی دانست و گفت: نظارتهای مردمی، بالاترین نظارت است. سطح منابع طببعی و اراضی عمومی وسیع است، لذا ما نمی توانیم همه جا حضور به موقع داشته باشیم اما مردم همه جا هستند، فقط باید زحمت بکشند تخلفات زمین خواری را به سازمانهای ما و دادسراها منعکس کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال با بیان اینکه بیشترین حجم دست اندازی به اراضی ملی در شمال کشور و دیگر نقاط خوش آب و هوا انجام می شود گفت: در استانهای مازندران، گیلان و گلستان بیشترین مشکلات را داریم. لواسانات نیز با توجه به آب و هوای خوب و ارزش زمین در معرض آسیب قرار دارد.

معصوم خاطرنشان کرد: سال گذشته گشتهای ویژه ای را در لواسانات داشتیم و شکایات متعددی را از طریق دادستانی کل کشور پیگیری کردیم. با توجه به این اقدامات و قلع و قمعهای صورت گرفته حجم تصرفات بسیار کاهش یافت که آمار دقیق آن را بعد از تعطیلات ارایه خواهیم کرد./