شناسهٔ خبر: 51480 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بندر عامری؛

بنادر تجاری کوچک کشور به شناور آتشخوار تجهیز می‌شوند/ آغاز پروژه لایروبی بندر محمد عامری به زودی/ تغییر موقت کاربری شناورهای تفریحی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای ارتقا ایمنی بنادر کوچک تجهیز آنها به شناور آتشخوار در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از اسکله محمد عامری در بوشهر، اظهار کرد:سفارش ساخت شناور آتشخوار از همان ابتدا که اسکله‌ها تجهیز می‌شوند باید داده شود. به هر ترتیب ساخت آنها زمان بر است و برای آنکه بتوان همه بنادر را به این نوع شناور تجهیز کرد، ضروری است که با سرعت پیش برویم.

وی ادامه داد: در استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌های ساحلی به تازگی بنادر دیر و کنگان به شناور آتشخوار تجهیز شدند که با تجهیز بندرهای محمد عامری و بوالخیر شمار شناورهای آتشخوار این استان به ۸ شناور افزایش پیدا می‌کند.

راستاد یادآور شد: پروژه لایروبی بندر محمد عامری نیز در دستورکار قرار گرفته است و بزودی با انتخاب سرمایه‌گذار  عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی گفت: در ارتباط با شناورهای تفریحی تدابیر لازم برای تغییر موقت کاربری آنها مشخص شده است لذا تا زمانی که گردشگر نیست و امکان فعالیت آنها در زمینه تورهای دریایی وجود ندارد، می‌توانند از شناورهای خود استفاده تجاری داشته باشند.