شناسهٔ خبر: 51497 - سرویس استان‌ها

طرح نوروزی راهداری در اردبیل تا پایان فروردین‌ماه تداوم می‌یابد

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح نوروزی راهداری در محورهای مواصلاتی این استان به دلیل شرایط ویژه جوی تا پایان فروردین‌ماه تداوم می‌یابد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیــــل،علی رحمتی با بیان اینکه در پی اجرای طرح زمستانی، از ۲۳ اسفند ماه سال گذشته طرح نوروزی راهداری آغاز شده است افزود: با وجود اینکه طرح نوروزی باید تا ۱۵ فروردین تداوم داشته باشد، به دلیل شرایط ویژه جوی استان، نیروهای راهداری تا پایان فروردین‌ماه در وضعیت آماده‌باش خواهند بود.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: ۱۲۰ اکیپ متشکل از ۴۲۰ نفر نیرو با ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌های کوهستانی حضور دارند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت:تا پایان فروردین‌ماه از شدت بارش‌ها در شمال استان کاهش یافته و به فراخور آن تعداد اکیپ‌ها نیز کاهش می‌یابد اما فعالیت در مناطق مرکزی و جنوبی ادامه خواهد داشت.

رحمتی افزود: تمامی راهدارخانه‌ها نیز در وضعیت آماده‌باش هستند و انبارهای نمک نیز با ظرفیت کامل در اختیار نیروهای راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: همچنین مرکز مدیریت راه ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و وضعیت جوی و تصادفات محورهای اصلی مواصلاتی استان رصد می‌شود.