شناسهٔ خبر: 51505 - سرویس مسکن و شهرسازی

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران از بازار تاریخی و سکونتگاه غیررسمی جهرم

بازديد مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری و رئیس کمیسیون عمران مجلس با سفر به استان فارس از بازار تاریخی و سکونتگاه غیررسمی شهرستان جهرم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با سفر به استان فارس و شهر جهرم از بافت تاریخی این شهر بازدید کرد. 

در این بازدید وی از سکونتگاه غیررسمی جهرم بازدید و احداث دو سالن تخصصی ورزشی کلنگ زنی شد که این پروژه قرار است در مدت ۸ ماه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به بهره‌برداری برسد. 

بازار تاریخی جهرم به مرور زمان دچار فرسودگی شده که سازمان میراث فرهنگی یک دوره آن را مرمت کرده، اما این مرمت پاسخگو نبوده که دوباره شرکت عمران و بهسازی مورد مرمت قرار گرفت. 

طول بازار تاریخی جهرم ۸۵۰ متر است و مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و حفاظت از آن اختصاص پیدا کرده است که مدت اجرای این پروژه یک سال است و در طول سه ماه گذشته حدود ۳۰ درصد از اجرای آن پیشرفت داشته است. 

گفتنی است، در این بازدید احداث و مرمت مجتمع فرهنگی در محله دشتاب جهرم در دستور کار قرار دارد که اکنون در مرحله طراحی است و بعد از آن انتخاب مشاور انجام می‌شود. 

در این بازدید محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس و ابراهیم بهاروند رئیس اداره عمران و بهسازی شهر جهرم نیز حضور داشت.