شناسهٔ خبر: 51532 - سرویس ریلی

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

تشریح ارائه خدمات نوروزی در راه‌آهن یزد/ افزایش خدمات ایستگاهی و اعزام همه روزه قطار یزد- مشهد

ايستگاه راه‌آهن يزد مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به برپایی غرفه‌های ارائه خدمات گردشگری، صنایع دستی، اغذیه محلی و محصولات فرهنگی در داخل ایستگاه یزد گفت: در حالی قطار یزد- مشهد در ایام نوروز ۹۷ همه روزه فعالیت می‌کند که حرکت این قطار در سال ۹۶ به صورت یک روز در میان بود.

سید مصطفی داودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک نوروز ۹۷ به مردم ایران با اشاره به خدمات ایستگاهی راه‌آهن یزد در ایام نوروز اظهار داشت: ۳۲ رام قطار شامل ۲۴ رام قطار مسافری عبوری و ۸ رام قطار مبدأ-مقصدی در راه آهن یزد فعالیت می کنند که با احتساب ۱۳ هزار مسافر جابه‌جا شده با قطارهای عبوری، جمعاً بین ۱۵ الی ۱۶ هزار مسافر در شبانه‌روز در ناحیه یزد به وسیله قطار عبور و مرور می‌کنند.

وی افزود: برای نوروز امسال اولویت اول این اداره کل رفع نواقص موجود در ایستگاه‌های یزد، اردکان، بافق، میبد، همچنین نمازخانه‌ها و بخش‌های خدماتی بود. علاوه بر اقدامات مذکور ساخت نمازخانه ایستگاه میبد و پروژه مسقف شدن خطوط یک و دو ایستگاه یزد برای پوشش ۱۳ هزار متر مربع نیز  تکمیل شد.

مدیرکل راه‌آهن یزد از فعالیت همه روزه قطار یزد-مشهد در ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: در حالی این اتفاق رخ داد که سال ۹۶ حرکت این قطار به صورت یک روز در میان بود.

مدیرکل راه‌آهن یزد در ادامه بیان داشت: همچنین قبل از نوروز پیش‌بینی‌ها بر این اساس بود که ضریب اشغال ۸۵ درصدی راه‌آهن یزد در طرح نوروزی ۹۷ به ۱۰۰ درصد برسد.

داودی با اشاره به جایگاه استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران گفت: در سال ۹۶ بالغ بر ۷ قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی وارد استان شد. همچنین قطارهای گردشگری مثلث طلایی و تهران-بادرود نیز در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند. البته در نظر داریم قطار گردشگری یزد-بافق را پس از تکمیل و بهره برداری از خط دوم بافق راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه به خدمات ایستگاه راه‌آهن یزد اشاره کرد و گفت: غرفه‌های ارائه محصولات صنایع دستی، سرو غذاهای محلی و محوصلات فرهنگی مانند کتاب و مجلات در ایستگاه یزد دایر شده است. به علاوه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، غرفهای برای ثبت نام تورهای گردشگری استان در داخل ایستگاه برپا شده است.

این مقام مسئول در راه‌آهن یزد یادآور شد: ایستگاه راه‌آهن یزد و‌ سالن انتظار آن مجهز به تابلوها و علائم دقیق جهت راهنمایی مسافران است. ضمن اینکه مسافران نوروزی در سالن انتظار می‌توانند از ایستگاه مطالعه سالن، جهت مطالعه و گذران مفید وقت فراغت خود استفاده کنند.

مدیرکل راه‌آهن یزد افزود: با همکاری و هماهنگی شهرداری یزد نیز میدان جلوی ایستگاه راه‌آهن یزد و فضای سبز جنب آن برای استقبال از نوروز زیباسازی شد و مقطع گره ترافیکی جلوی ایستگاه نیز رفع گردید.

داودی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته، یک دستگاه اتوبوس همزمان با ساعت ورود قطارها‌ به ایستگاه برای جابجایی مسافران به مقاصد درون شهری در نظر گرفته شده است. همچنین مسافران گرامی می‌توانند از غرفه تاکسیرانی یزد نیز برای جابجایی درون شهری خود اقدام به درخواست خدمات کنند.