شناسهٔ خبر: 51570 - سرویس بنادر و دریانوردی

نجات ۷ سرنشین یک لنج باری در آب های بندر خارگ

قایق امداد نجات سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۷ سرنشین یک لنج باری در حوالی آب های جزیره خارگ از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نوراله اسعدی شنبه در بیان جزییات این سانحه دریایی اظهارداشت: یک فروند شناور لنج باری با ملیت ایرانی که از بندر دوبی به مقصد بندر گناوه در حرکت بود، در فاصله ۷ مایلی جنوب شرقی جزیره خارگ به علت شرایط بد جوی و آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

وی بیان داشت: این شناور حوالی ساعت ۲:۵۰ دقیقه صبح امروز شنبه اعلام اضطرار کرد و شناور ناجی ۹ از بندر خارگ پس از اعزام به موقعیت سانحه، موفق شد در ساعت ۳:۵۵ دقیقه پس از جستجو طولانی با توجه به عدم اعلام موقعیت دقیق بدلیل از کارافتادن کلیه تجهیزات ناوبری سرنشیان لنج یاد شده را نجات دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه نا مساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجی، افراد نجات یافته را حوالی ساعت ۵:۱۰ صبح امروز در بندر خارگ به ساحل رساند.

وی خاطرنشان کرد: وضعيت نجات یافتگان در سلامت کامل گزارش شده است.

این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.