شناسهٔ خبر: 51617 - سرویس مسکن و شهرسازی

ذوالقدر مطرح کرد؛

هشدار نسبت به گود رها شده برج میلاد در پایتخت/ ۲۰۰ گود مرگبار در تهران رها شده است

فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران نسبت به ۲۰۰ گود خطرزا و مرگبار رها شده در پایتخت هشدار داد و بر لزوم ساماندهی آنها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم نسبت به ۲۰۰ گود خطرزا و مرگبار رها شده در پایتخت هشدار داد و گفت: با توجه به خطرات احتمالی این گود‌ها برای شهروندان از جمله آلودگی‌های اجتماعی و محیطی و همچنین خطر رانش و فرونشست زمین نیاز است شهرداری هر چه سریع‌تر ساماندهی آن‌ها را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل رکود و مشکلات اقتصادی در مرحله گودبرداری متوقف مانده اند و هنوز اقدامی برای ساماندهی آن‌ها انجام نشده است این در حالی است که مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از آن شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد و از سویی در زمان بحران یا وقوع زلزله برای شهروندان می‌توانند بسیار خطر آفرین باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامیبا انتقاد از اینکه گود‌های مرگبار رها شده در پایتخت به محلی امن برای بروز برخی آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: لازم است شهرداری با همکاری سازمان نظام مهندسی تمهیداتی را اتخاذ کنند تا از بروز حوادث و فاجعه‌های احتمالی برای شهروندان جلوگیری شود.

وی، گود رها شده در کنار برج میلاد را یکی از گود‌های مرگبار رها شده در پایتخت دانست و افزود: این گود سال‌ها است بلاتکلیف مانده و هنوز ایمن سازی آن در دستور کار قرار نگرفته است این در حالی است که اگر هر چه سریع‌تر در مورد ساماندهی و ایمن سازی آن چاره اندیشی نشود به طور قطع خطراتی را برای برج میلاد و ساختمان‌های مجاور به همراه خواهد داشت.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه ساخت بنا‌های نیمه کار و ساماندهی گود‌های رها شده باید در اولویت دستگاه‌های متولی قرار گیرد، به خانه ملت گفت: نیاز است حریم امنیتی برای این گود‌ها ایجاد شود تا از ناحیه آن‌ها خطراتی متوجه شهروندان نشود.