شناسهٔ خبر: 51621 - سرویس جاده‌ای

علوی مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر حمل و نقل هوایی و دریایی در نوروز ۹۷/ کاهش تصادفات جاده‌ای علی رغم افزایش تردد‌ها/ عملکرد ستاد سفر‌های نوروزی در تردد‌های جاده‌ای جای تقدیر دارد

سيد احسن علوي رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، از افزایش سفر‌های هوایی در ایام نوروز با توجه به ورود ATR‌های جدید به کشور خبر داد و گفت: علی رغم افزایش تردد با خودرو‌های شخصی در سال جاری میزان تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیداحسن علوی رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی در ایام نوروز، گفت: رضایتمندی بیشتری از عملکرد ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی به نسبت سال‌های گذشته وجود دارد.

وی با بیان اینکه علی رغم افزایش تردد با خودرو‌های شخصی در سال جاری میزان تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است، افزود: طبق آمار‌های واصله میزان پایبندی شهروندان به قوانین و رعایت اصول رانندگی سهم مناسبی در کاهش تصادفات به نسبت سال‌های گذشته داشته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکرد ستاد سفر‌های نوروزی به ویژه در تردد‌های جاده‌ای جای تقدیر دارد، تصریح کرد: موفقیت آمیز بودن بسیاری از سفر‌های نوروزی و همچنین ایمن بودن آن‌ها نشان از برنامه مداری مسئولان و پای کار بودن آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با افزایش سفر‌های نوروزی مواجه بوده ایم، گفت: خوشبختانه تمایل مردم به انجام سفر‌های خود با ناوگان هوایی نیز در سال جاری شایان اهمیت بود.

علوی با تاکید بر اینکه خرید هواپیما‌های ATR علاوه بر فعال سازی بسیاری از فرودگاه‌های کشور توانسته در جابه جایی مسافران نوروزی نیز مثمر ثمر باشد، افزود: خوشبختانه در سال ۹۷ سهم جابه جایی مسافر به وسیله هواپیما بسیار بیشتر از سال‌های قبل بوده و مردم استقبال بیشتری از این ناوگان داشته اند.

گزارشی مبنی بر ایجاد بازار سیاه فروش بلیت نداشتیم

وی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر دستگاه‌های مسئول از گرانی نرخ بلیت و ایجاد بازار سیاه در خصوص آن جلوگیری کرد، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده شکایت‌های واصله نسبت به عملکرد ناوگان مختلف حمل و نقلی در ایام نوروز ۹۷ به نسبت سال‌های قبل بسیار کمتر بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: خوشبختانه سهم حمل و نقل دریایی نیز در نوروز ۹۷ به نسبت سال‌های گذشته با افزایش چشمگیری همراه بود که این روند مدیون نحوه مدیریت و حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف و همچنین نظارت دقیق بوده است.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی نیز به نسبت سال گذشته در جابه جایی مسافر ۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: البته با توجه به حمایت‌های دولت این توفیقات حاصل شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: در هفته آتی نشستی با مسئولان اجرایی سفر‌های نوروزی برای بررسی و معدل گیری از عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل و همچنین تلاش برای کاستی‌های موجود برگزار خواهد شد.