شناسهٔ خبر: 51625 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی سازمان بنادر:

توسعه کمی و کیفی حمل و نقل مسافری دریایی/ توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در دستور کار قرار گرفت/ افتتاح ۲ فروند اسکله مسافری

مهدی کامیاب مدير توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه گردشگری دریایی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و در سال جاری اقدامات جدیدی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی کامیاب مدیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی سازمان بنادر در ارتباط با عمده اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه گردشگری دریایی با آغاز سال جدید، بیان کرد: تامین امنیت گردشگران، توسعه کمی و کیفی حمل و نقل مسافر و فراهم کردن امکانات لازم برای تسهیل و کاهش تشریفات ورود و خروج مسافری از جمله اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه گردشگری دریایی با آغاز سال ۹۷ بود و این در حالی است که توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی مورد نیاز بنادر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مقامات استانی و محلی در ایام نوروز از بنادر گردشگری دریایی بازدیدهای مختلفی داشتند و از نزدیک شاهد نحوه ارائه کیفی خدمات به مخاطبین این بخش بودند که نشان از اهمیت موضوع و توجه مسئولان سازمان به تامین امنیت گردشگران، توسعه کمی و کیفی حمل و نقل مسافر و فراهم کردن امکانات لازم برای تسهیل و کاهش تشریفات ورود و خروج مسافری بوده که قابل تقدیر است.

کامیاب در ادامه به توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی مورد نیاز بنادر اشاره و اعلام کرد:این مساله در دستور کار حوزه معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان قرار گرفته و در حال اجرا است.

۷فروند اسکله مسافری به بهره برداری رسید

وی افزود: در راستای انجام مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی دراین ایام نوروز ۷ فروند اسکله شناور مسافری در استان هرمزگان به بهره برداری رسید و به ناوگان حمل و نقل مسافری اضافه شد، علاوه بر این ۲ فروند اسکله مسافری دیگر نیز در حال ساخت است که طی ماه آتی آماده افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

گردشگری دریایی در نوروز ۹۷ بدون حادثه بود

مدیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اقدامات صورت گرفته در نوروز ۹۷ برای گردشگران دریایی، ادامه داد: اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه گردشگری دریایی با آغاز نوروز در چند بخش قابل ارزیابی است، اقداماتی که همه ساله توسط همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در ایام نوروز در بخش دریایی ستاد و بنادر صورت می گیرد. بخشی از این اقدامات شامل تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای دریایی و تشکیل تیم همیار ناجی بود که بر سفرهای نوروزی گردشگران نظارت می کرد تا سفر دریایی ایمن و بدون حادثه ای انجام شود.