شناسهٔ خبر: 51678 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

افزایش ۱۵ درصدی سفرهای جاده‌ای نوروز ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل/ دوربین‌های ثبت تخلف در سال جاری به ۲۰۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه سال‌جاری، بالغ بر ۴۶ میلیون تردد در طول راه‌های كشور توسط ۲۲۰۰ دستگاه ترددشمار به ثبت رسیده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش در سفرهای جاده‌ای را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان اظهار داشت: با افزايش حدود ۵ درصدی تعداد سرويس سفرهاي جاده‌اي با ناوگان حمل و نقل عمومي در ايام تعطيلات نوروزي سال ۹۷، ارتقاي ايمنی ترددهاي جاده‌ای با تلاش و همكاری همه مسئولين و استفاده از تمامی ظرفيت‌ها، توان و امكانات و عزم دست‌اندركاران از برنامه‌هاي اولويت‌دار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در سال جاری است.

حسن نیا بیان داشت: از ۲۴ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه سال‌جاری، بالغ بر ۴۶ میلیون تردد در طول راه‌های كشور توسط ۲۲۰۰ دستگاه ترددشمار به ثبت رسیده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش در سفرهای جاده‌ای را نشان می‌دهد.

 وی افزود: همچنین طی مدت مذكور یك میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از پایانه‌های مرزی جاده‌ای تردد داشتند كه ۵۱ درصد مسافران خروجی و ۴۹ درصد مسافران ورودی را تشكیل می‌دهند و بیشترین ترددها در پایانه‌های مرزی مهران، بازرگان، شلمچه، رازی و بیله‌سوار بوده است.

حسن‌نیا در ادامه افزود: در این مدت، توسط بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۶۷۱ هزار سرویس توسط ۱۱۷ هزار راننده انجام شده و بالغ بر ۷ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا كرده‌‌اند كه خوشبختانه با نظارت‌های انجام شده از سوی پلیس راه و مدیران شركت‌های حمل و نقل مسافربری و همكاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر كشور، در این ایام تصادفات فوتی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اتفاق نیافتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: در راستای افزایش كنترل‌های‌ جاده‌ای در سال‌جاری در نظر است ۱۵۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و دوربین نظارتی فعال به ۲۰۰۰ دستگاه افزایش پیدا كند. همچنین در زمینه توسعه شبكه بزرگراهی و اصلاح گره‌های ترافیكی با همكاری وزارت راه و شهرسازی و شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، امید است در راستای تسهیل در ترددها و ارتقای ایمنی سفرها گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به این كه بالا بودن كشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در كشور هزینه‌های سنگینی را بر اقتصاد كشور تحمیل می‌كند، افزود: اراده ملی و عزم هموطنان راننده در كاهش تصادفات رانندگی در كنار تلاش مجموعه دست‌اندركاران در بخش حمل و نقل جاده‌ای و كمیسیون ایمنی استان‌ها نقش بسزایی در روند كاهش سوانح جاده‌ای خواهد داشت و با فعال شدن این كمیسیون‌ها هموطنان قطعاً سفرهای ایمنی در جاده‌ها خواهند داشت.

حسن‌نیا با تقدیر از همه دست‌اندركاران و مسئولین، رانندگان تلاشگر و راهداران پرتوان در جابه‌جایی ایمن مسافران و بازگشایی راه‌های پرترافیك، افزود: در ایام طرح نوروزی بالغ بر یك میلیون و ۷۳۰ هزار تماس تلفنی با تلفن گویای ۱۴۱ از سوی هم‌وطنان صورت گرفته است و اطلاعات مورد نیاز مربوط به سفر و مبداء‌ و مقصد سفرها به تماس‌گیرندگان ارایه شده است.