شناسهٔ خبر: 51751 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی خبر داد؛

آثار هنری منتخب ترمینال‌گالری سلام، منعکس‌کننده مفهوم سلام هستند/ تکمیل آثار هنری ترمینال سلام در دو مرحله

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) آخرین وضعیت انتخاب آثار هنری و تجهیز هنری ترمینال را اعلام کرد و گفت: در جلسه‌ای که تشکیل خواهد شد ضمن تایید گروهی منتخبی از اساتید برای داوری آثار منتخب ترمینال گالری سلام، برنامه علمیاتی و اجرایی نهایی می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات بازدیدی که به همراه وزیر راه و شهرسازی از ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) داشت نکاتی را ارایه و آخرین وضعیت انتخاب اثار برای تجهیز ترمینال گالری سلام را تشریح کرد و گفت: پیرو جلساتی که با هنرمندان به نام کشور در تمامی عرصه‌ها داشتیم و دستور مقام عالی وزارت برای ایجاد ترمینال گالری در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) جمعه ۱۷ فروردین ماه بازدیدی از محل ترمینال گالری داشتیم.

ایزدی ادامه داد: ضمن بازدید و همچنین انتخاب ایده های برتر در جلسات و بازدیدهایی که انجام شد مکان دقیق آثار را هم مشخص کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ترمینال سلام منصوب به ترمینال گالری است و این ترمینال گالری باید بتواند ضمن آنکه آثار شاخصی را  در رشته‌های گوناگون هنری از جمله خط، نقاشی و سایر هنرها ارایه می‌دهد، مفهوم سلام را که عنوان این ترمینال است نیز منعکس کند.

وی نحوه انتخاب آثار را برای ترمینال گالری نیز توضیح داد و گفت: آثار و ایده‌هایی که ارایه می‌شود، باید ارتباط موضوعی با واژه سلام داشته باشد و همچنین، امکان اجرایی آن در زمان تعیین شده که اول تیرماه سالجاری است نیز فراهم شود.

ایزدی ادامه داد: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از ترمینال سلام  در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ایده هایی را که برای اجرا در هر کدام از محل‌های تعیین شده است از زبان خود هنرمندان شنیدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل جلسه‌ای مجدد برای داوری آثار به منظور تجهیز ترمینال گالری سلام خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که تشکیل خواهد شد ضمن تایید گروهی منتخبی از اساتید برای داوری آثار منتخب ترمینال گالری سلام، برنامه علمیاتی و اجرایی نهایی می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در مورد پایان زمان مقرر برای دریافت اثار و داوری آنها نیز نکاتی را ارایه کرد و گفت: ما در دو مرحله کارها را انجام می‌دهیم یکی همزمان با افتتاح است که اول تیرماه انجام می‌شود و در  این مرحله حتما باید کارهای پذیرفته شده به اتمام برسد همانند کاری که از آقایان تناولی و احصایی برای پیشانی ترمینال سلام سفارش داده‌ایم. سایر آثار نیز باید در طول فرآیند تکمیل یعنی ۶ ماهه نخست سالجاری یعنی تا پایان شهریورماه نهایی شود.