شناسهٔ خبر: 51808 - سرویس استان‌ها

در لارستان صورت گرفت:

مرمت پل‌های موجود در جاده‌ها ۵ برابر ظرفیت پیش‌بینی شده

مرمت پل رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی این اداره کل اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، کیان‌پور رئیس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی این اداره کل اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را تشریح کرد.

کیان‌پور افزود: پل‌ها یکی از مهمترین و آسیب‌پذیرترین اجزای زیرساخت‌های حمل‌ونقل بوده و با گذشت زمان در اثر عبور وسایل نقلیه، عوامل طبیعی، بارش‌های جوی وقوع حوادث جاده‌ای به تدریج مستهلک شده و دچار ضعف‌های شدید می‌گردند که ممکن است منجر به تخریب و یا کاهش کارایی آن‌ها شود، به همین دلیل سالانه هزینه‌های زیادی جهت مرمت، مقاوم‌سازی و حفظ آن‌ها پرداخت می‌گردد.

وی بیان کرد: نگهداری مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌ها و بازرسی فنی منظم پل‌ها جهت حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها از جمله مسائل مهم در حوزه مدیریت راهداری این اداره کل و از جمله فعالیت‌هایی مداومی است که توسط اداره نگهداری راه و ابنیه فنی به دفعات و مداوم در حال انجام است و عملکرد ما عموماً جزء تکالیف روزانهٔ ما محسوب می‌شود.

کیان‌پور در بخش دیگری به تشریح ابنیه فنی راه‌ها که از بخش‌های مهم و دخیل در بحث ایمنی جاده‌هاست پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک و با دهانه‌های مختلف در حوزه استحفاظی مرمت شده و کارکرد ما در قبال این تعداد مرمت ۵ برابر ظرفیت موجود از لحاظ منابع مالی بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: جهت انجام این اقدام تأثیرگذار در زمینهٔ ترمیم پل‌های موجود در جاده‌ها بیش از ۱۵۰۰ مترمکعب عملیات بنایی و بتن‌ریزی اجرا شده است.