شناسهٔ خبر: 51815 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر شهید باهنر خبر داد؛

ترابری ۷۴۰ هزار مسافر از طریق بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ افزایش ۱۸ درصدی تردد مسافر در نوروز ۹۷

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه میزان ترابری مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۹۷ از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب میناب، سیریک و جاسک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت، گفت: در این مدت بالغ بر ۷۴۰ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان تردد داشته و از طریق این بنادر جا به جا شدند.

به گزارش پاپگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ با موفقیت در هرمزگان به پایان رسید، عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش های چندین ماهه همکاران عملیاتی و ستادی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ با موفقیت اجرا و بدون هیچ گونه حادثه دریایی و بندری به پایان رسید.

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی خادمان نوروزی سفرهای دریایی افزود: امسال هم برگ ‌زرین دیگری در کارنامه سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات ایمن سفرهای دریایی و گردشگری رقم خورد و در سالی که استقبال مسافران از جزایر و به خصوص جزیره هرمز بی نظیر بود، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران بدون توقف انجام شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: با توجه به آمادگی تمامی واحدهای عملیاتی و خدماتی و برگزاری مانورهای منظم قبل از شروع طرح، هیچ گونه حادثه دریایی را شاهد نبودیم.

محمدحسینی رشد چشمگیر حضور گردشگران دریایی در تالاب بین المللی تیاب شهرستان میناب، خور آذینی شهرستان سیریک و خور خلاصی شهرستان جاسک در شرق هرمزگان را نشان از ظرفیت بالای این اماکن گردشگری دانست و بیان داشت: این استقبال چشمگیر عزم و اراده ای پولادین را برای رونق گردشگری دریایی به عنوان صنعتی نو پا در کشور مطالبه می کند.

وی با بیان اینکه میزان جا به جایی مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۹۷ از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب میناب، سیریک و جاسک نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۷۴۰ هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان تردد داشته و از طریق این بنادر جا به جا شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۷ بالغ بر ۵۹۶ هزار نفر از طریق مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم مسافرت داشتند و جا به جا شدند.

محمدحسینی اضافه کرد: همچنین ۱۴۴ هزار گردشگر در نوروز ۹۷ از تالاب بین المللی تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک و خورهای خلاصی و شیلات در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بازدید کردند.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه گردشگری دریایی نسبت به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمایت های مادی و معنوی لازم را به عمل می آورد.