شناسهٔ خبر: 51826 - سرویس استان‌ها

به همت فعالان بخش حمل‌و‌نقل خوزستان صورت گرفت:

جابجایی بیش از ۳۸ میلیون تن کالا در خوزستان

کامیون مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: بیش از ۳۸ میلیون و ۵۰۸ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خوزستان، غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۳۸ میلیون و ۵۰۸ هزار تن کالا در استان خوزستان حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا در ادامه افزود: حمل این میزان بار توسط دو میلیون و یکصد و سی و هفت هزار دستگاه انواع ناوگان حمل‌و‌نقل باری از مراکز عمده بار استان از جمله بندر امام خمینی (ره)، کارخانجات سیمان و محصولات تولیدی و کشاورزی شهرستان‌ها بخصوص اهواز و دزفول به اقصی نقاط کشور صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت حمل‌و‌نقل کالا در سطح استان فعالیت دارند که نقش مهمی در حوزه حمل‌و‌نقل کالا ایفا می‌کنند، افزود: این شرکت‌ها با بیش از دوازده هزار و هفتصد دستگاه کامیون در سطح استان فعالیت می‌کنند که عمر میانگین این ناوگان ۱۴ سال بوده و در سطح استان به خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌و‌نقل کالا می‌پردازند.

بهرامی نیا با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و پانصد و چهل و دو راننده در استان خوزستان کارت هوشمند ناوگان کالا دریافت کرده و اقدام به جابجایی بار می‌کنند.

وی عمده‌ترین کالاهای جابجا شده را ذرت دامی، کنجاله، دانه‌چین، انواع ورق آهنی، گازوییل، گندم انسانی، انواع تره‌بار و سبزی، سایر فراورده‌های نفتی، شکر و سیمانِ کیسه‌ای تیپ ۵ بیان کرد.