شناسهٔ خبر: 51836 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی تردد نسبت به نوروز پارسال در جاده‌های زنجان

تردد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از افزایش ۱۵ درصدی تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی ۸۰ هزار و ۴۵۲ مسافر در طول ایام نوروز امسال تا پایان روز ۱۷ فروردین اظهار کرد: تا پایان هفدهم فروردین امسال، ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۶۱ تردد در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان به ثبت رسیده است.
 
این مسئول با بیان این‌که بر اساس آمار ستاد نوروزی امسال، مسافران استان زنجان در قالب ۱۱ هزار و ۷۰۶ سفر جابه‌جا شده‌اند، ادامه داد: متوسط تردد ساعتی طی روز ۱۷ فروردین امسال، ۳۲۴ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۹.۳ درصد رشد دارد. همچنین در هفدهمین روز از سال جدید شاهد تردد ۱۱۹ هزار و ۹۷۲ خودرو در جاده‌های استان زنجان بودیم و از این تعداد تردد صورت گرفته، ۵۶ هزار و ۴۰۹ خودرو وارد استان شده و ۶۳ هزار و ۵۶۳ خودرو نیز از استان خارج شده است.

وی افزود: طی نوروز امسال، ۸۵۶ دستگاه ناوگان مسافربری استان، ۲۸ راهدارخانه، ۳۰ اکیپ راهداری به همراه ۲۳۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به منظور خدمت‌رسانی و رفع مشکلات احتمالی شهروندان در جاده‌های استان مستقر هستند.

دست‌نشان بیان کرد: شهروندان باید برای انجام سفرها کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند؛ چرا که وسایل حمل‌ونقل عمومی نسبت به خودروهای شخصی ایمنی و سلامت بیشتری دارند. همچنین برای امنیت بیشتر سفرهای مردم، ۶۸ سامانه‌ ترددشمار و ۳۷ دستگاه دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: قبل از آغاز روزهای تعطیل در طول سال، نظارت بر مدیران فنی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل، دقت نظر بیشتر هنگام بررسی و ارائه تأییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، همچنین نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش و نمازخانه‌ها بسیار مورد توجه اداره‌کل است.