شناسهٔ خبر: 51854 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد:

عملکرد خوب دستگاه‌های خدمات‌رسان حوزه حمل‌ونقل گلستان در نوروز ۹۷

نشست مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مسکن استان گلستان از عملکرد خوب دستگاه‌های خدمت‌رسان حوزه حمل‌ونقل در نوروز ۹۷ تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در اولین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مسکن استان ضمن تقدیر و تشکر از ارائه خدمات مطلوب اعضای شورا بیان کرد: در نوروز سال ۹۷ در بخش‌های فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای عملکرد بسیار خوبی در استان و سطح کشور داشتیم.

محبوبی افزود: خوشبختانه در حوزه فرودگاه استان با افزایش قابل‌توجه پروازها، مسافر و بار را شاهد بودیم، این مقام مسئول ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه و نصب دستگاه‌های پیشرفته فرودگاهی از برنامه‌هایی است که در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.

وی بیان داد: در بخش ریلی نیز استقبال خوبی از قطارهای حومه‌ای در ایام تعطیلات توسط مسافرین شد که تأثیر مثبتی بر کاهش ترافیک در راه‌های اصلی خصوصاً غرب استان شد، وی اتصال خط عریض راه‌آهن کشورمان را به خط عریض کشور ترکمنستان و آغاز برقی کردن راه‌آهن سراسری گرگان-تهران را از برنامه‌های اجرایی این حوزه در سال ۹۷ اعلام نمود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مسکن افزود: در همین راستا در بخش‌های جاده‌ای نیز با ۶ درصد افزایش سفر در استان مواجه بودیم که پرترددترین محور در این ایام محور گرگان-علی آباد کتول به ثبت رسیده است.

وی تکمیل پروژه‌های در دست اقدام حوزه طرح‌های شرکت ساخت در استان گلستان و افزایش تعداد ایستگاه‌های جوی و نصب مرکز سامانه هواشناسی رادار دریایی در استان را از دیگر اقدامات این شورا در سال ۹۷ عنوان کرد. پس از پایان این جلسه مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مسکن با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه محبوب گرگان حضرت آیت‌الله نورمفیدی دیدار کردند.

گفتنی است جلسات شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل هواشناسی، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیریت طرح‌های شرکت ساخت، مدیریت بنادر و دریانوردی، رئیس بنیاد مسکن، مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان‌های مازندران و گلستان، مدیریت امور شعب بانک مسکن استان و به ریاست مهندس محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان برگزار می‌گردد.