شناسهٔ خبر: 51856 - سرویس استان‌ها

از طریق رودخانه های اروند و بهمنشیر در نوروز ۱۳۹۷ اتفاق افتاد

رشد ۸۲ درصدی گردشگری دریایی نسبت به سال ۱۳۹۶ و رشد ۳۲۰ درصدی نسبت به سال پایه

بندراروندکنار مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از گردشگری دریایی نوروز ۱۳۹۷ به عنوان بزرگترین رخداد گردشگری دریایی استان خوزستان در بنادر آبادان ، اروندکنار و چوئبده از طریق رودخانه‌های اروند و بهمنشیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از گردشگری دریائی نوروز ۱۳۹۷ به عنوان بزرگترین رخداد گردشگری دریایی استان خوزستان در بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده از طریق رودخانه های اروند و بهمنشیر خبر داد.

سفاری در این خصوص گفت: از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۶ تا ۱۸ فروردین ماه ۹۷ با استقبال گردشگران دریایی، بازدیدکنندگان بندری و مسافران راهیان نور شاهد رشد حدود ۸۲ درصدی نسبت به نوروز ۱۳۹۶ در سال گذشته و افزایش تعداد از ۳۰۲ هزار و ۷۳۰ به  ۵۴۹ هزار ۵۱۴  نفر ورودی – خروجی بوده ایم.

وی افزود: این ارقام بالاترین آمار را در میان بنادر استان خوزستان نشان می دهد. ضمن اینکه این میزان رشد نسبت به سال پایه یعنی نوروز ۱۳۹۴ با رشد ۳۲۰ درصدی مواجه بوده است. در این خصوص از چند نمونه اقدامات موثر که منجر به این موفقیت درخشان می توان به استفاده از کشتی های دارای گواهینامه های ایمنی، ممانعت از شناورهای غیر استاندارد به منظور تامین حفاظت و ایمنی جان گردشگران دریایی، اجرای مانورهای امداد و نجات، انجام آموزش های استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی فردی و دریانوردی به صورت عملیاتی با حضور گردشگران، استفاده از قایق های همیار ناجی و یدک کش های اسکورت به همراه کشتی های مسافری در هر سفر دریایی و گردشگری، ایجاد غرفه های وسایل حفاظت فردی و تجهیزات ایمنی در معرض دید مسافران و گردشگران و همچنین انجام ۲ هزار و ۸۷۵سفر رفت و برگشت بدون هیچگونه سانحه دریایی و خسارات یا تلفات جانی اشاره داشت.