شناسهٔ خبر: 51871 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

تصادف مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اقدامات ایمنی صورت گرفته در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان، از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۷ فروردین ماه جاری، آمار کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر کمتر از نوروز سال گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی جنوب سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: با توجه به اقدامات ایمنی صورت گرفته در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان، از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۷ فروردین ماه جاری، آمار کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر کمتر از نوروز سال گذشته بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در سال قبل در همین مدت ۳۷ کشته داشته‌ایم و اما امسال ۲۴ نفر در محورهای مواصلاتی جنوب استان کشته شده‌اند که ۳۵ درصد کاهش کشته‌های صحنه تصادفات را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: ۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، ۴ هزار و ۲۰۰ عدد تابلو ایمنی، نصب چراغ‌های پلیس مجازی دوطرفه ۴۰ عدد، نصب چراغ‌های چشمک‌زن ۸۰ عدد و نصب گاردریل ۳۷۵ شاخه، از اقدامات اداره ایمنی این مجموعه در طول تعطیلات نوروز بوده است.

کرد بیان کرد: ساماندهی ۴ ایست بازرسی و ۵ پلیس‌راه، ۴۱ کیلومتر روشنایی راه و تونل، روشنایی ۴ نقطه حادثه‌خیز از دیگر اقدامات راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برای ارتقا فرهنگ ترافیک برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها دوره‌های آموزشی لازم برگزار شده که به دنبال مجموع این اقدامات،  کاهش تصادفات را در تعطیلات نوروز شاهد بودیم.