شناسهٔ خبر: 51906 - سرویس استان‌ها

معاون استاندار اردبیل:

اصلاح جاده‌ها و ایجاد بزرگراه‌های استان اردبیل اصلی‌ترین اولویت است

جاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: امسال اصلی‌ترین اولویت ما حرکت به سمت اصلاح جاده‌های اصلی، بزرگراه‌ها و ایجاد آزادراه‌ها در سطح استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، بهروز ندایی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و تحلیل تصادفات جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال استان اردبیل علیرغم افزایش میزان ترددها در جاده‌های اصلی با کاهش تصادفات فوتی و جرحی مواجه بود.

وی با بیان اینکه این آمار نشان‌دهنده اهتمام ویژه مسئولان پلیس‌راه و راهداری استان به وضعیت راه‌هاست، افزود: کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و کم‌عرض بودن برخی جاده‌ها در استان از جمله دلایل تصادفات محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی انجام شده درصددیم این مشکلات بر اساس اولویت حل شود.

ندایی افزود: اعتبارات استانی جوابگوی نیازهای ما در راهسازی نیست باید با جذب بیشترین اعتبارات ملی نسبت به تسطیح و روان‌سازی جاده‌های استان اقدام کرده و در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای وضعیت بهتری کسب کنیم.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در تخصیص اعتبارات استانی و ملی نیز بیشترین میزان تخصیص مربوط به جاده‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی است، بیان کرد: ما باید در ایجاد بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی در راستای تأمین اعتبارات ملی برنامه‌ریزی کنیم.

ندایی از تخصیص نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در روزهای پایانی اسفندماه برای راه‌ها، راه‌آهن و بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: وضعیت جاده‌های استان اردبیل از لحاظ نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای گردشگری خوشایند نیست.

وی از عوامل راهداری و پلیس‌راه خواست با برنامه‌ریزی لازم، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای معرفی مکان‌های گردشگری و فرهنگی استان را نیز مدنظر قرار دهند.

ندایی همچنین افزود: با کمترین هزینه ممکن می‌توان خط‌کشی وسط جاده‌ها و کناره آن‌ها که یکی از دلایل تصادف نیز هست، به نحو مطلوب اجرا کرد که در این زمینه نیز امسال برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام خواهد شد.