شناسهٔ خبر: 51907 - سرویس استان‌ها

میرجعفریان مطرح کرد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دهلران به اندیمشک/ ایجاد تحول در محور‌های ارتباطی جنوب ایلام با اجرای پروژه‌های بزرگ

میرجعفریان مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دهلران به اندیمشک، از ایجاد تحول در محور‌های ارتباطی جنوب استان ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان ایلام، استاندار و مسئولین استان با مردم شهرستان دهلران دیدار کردند که در این دیدار مدیرکل راه وشهرسازی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در شهرستان دهلران به تشریح برنامه‌های آینده این اداره کل در شهرستان دهلران پرداخت.

میرجعفریان، مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور دهلران به اندیمشک گفت: هم اکنون عملیات آسفالت این پروژه در حال انجام است ضمن اینکه مناقصه ۱۸ کیلومتر دیگر این مسیر در جریان بوده و به زودی با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی این ۱۸ کیلومتر نیز آغاز می‌شود و مطالعه باقی مسیر که مربوط به استان ایلام است نیز در حال انجام می‌باشد.

وی به مراحل مطالعه چهار خطه مهران به دهلران اشاره نمود و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده مسئولین استان با وزارت راه وشهرسازی مجوز تامین کننده مالی این پروژه صادر شده این طرح در برآورد اولیه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که در صورت تامین مالی از سوی سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان ایلام افزود: در سال گذشته عملیات راهسازی محور مورموری- دهلران به طول ۲۲ کیلومتر به پایان رسید که با اجرای این پروژه مسیری ایمن بین آبدانان به دهلران ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های روستایی خوشبختانه شهرستان دهلران ۹۷ درصد از داشتن راه روستایی آسفالته برخوردار است و سال گذشته ۱۲ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شد و مسیر امام زاده سید اکبر نیز برای اجرای آسفالت در حال مناقصه است.

در پایان مدیرکل راه وشهرسازی به بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دهلران در سال گذشته اشاره کرد.