شناسهٔ خبر: 51911 - سرویس وزارتی

آخوندی در حاشیه مراسم سالگرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

مسکن اجتماعی سرنوشتی مثل مسکن مهر ندارد/ کاهش سود تسهیلات از ۸ به ۶ درصد/ پیگیری شکایات درباره دریافت ۵ درصد سهم مهندسان

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص آخرین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و راه و شهرسازی پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مرسم سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مسكن اجتماعی اظهار كرد: در خصوص اینكه می‌گوییم باید زمین در اختیار این طرح قرار بگیرد و دولت یارانه بدهد باید گفت كه وظیفه اصلی دولت حمایت و پشتیبانی از دستگاه‌های اجتماعی مثل كمیته امداد، سازمان تامین اجتماعی و بنیاد مسكن است تا با حمایت از آن‌ها بتوانیم كمك كنیم كارشان در این خصوص به خوبی پیش برود.

وی ادامه داد: قرار نیست مسكن اجتماعی شرایطی مثل مسكن مهر داشته باشد، اگر قرار باشد ما خانه بسازیم سرنوشتی مثل مسكن مهر خواهد داشت. وظیفه دستگاه‌های اجتماعی این است كه كارشان را انجام دهند و ما حمایت كنیم. هركجا كه از ما درخواست زمین داشتند به آن‌ها زمین داده شد و اگر باز هم درخواستی داشته باشند مشكلی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نواسانات قیمت ارز و تاثیر آن در بازار مسكن گفت: در موضوع اقتصاد كشور، همه حوزه‌ها به یكدیگر وابسته است و نمی‌شود در یك بخش اتفاقی بیفتد و دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد چون اقتصاد كشور یك مساله پیوسته بوده و هرگونه اتفاق دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روی یكدیگر اثر متقابل خواهند داشت.

آخوندی در پاسخ به سوالی درباره عدم دریافت ۵ درصد از مهندسان گفت: هركس اگر درخواستی بابت گرفتن این عدد و درصد به او شد می‌تواند به ما شكایت كند و قطعا به آن رسیدگی خواهیم كرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سوالات در خصوص توسعه حمل ونقل ریلی باتوجه به نام‌گذاری سال ۹۷ كه به نام حمایت از كالای ایرانی نامگذاری شده است درباره اینكه چقدر در ساخت واگن پیشرفت داشته ایم و نسبت به دیگر كشورها در چه سطحی قرار داریم گفت: در بخش واگن تمام شركت‌های واگن‌ساز ما فعال هستند. طی قرارداری كه با روسیه بابت ساخت ۲۰ هزار واگن باری و هزار واگن مسافری منعقد كرده‌ایم قرار است بخش عمده‌ای از كارهای مربوط به ساخت این واگن‌ها در داخل كشور انجام بگیرد. 

وی ادامه داد: به این نحو  شركت‌های ایرانی در هر بخشی كه امكان دارد می توانند در این طرح حضور داشته باشند. در این زمینه تقریبا تمام شركت‌های ما فعال هستند و مبنای تقاضاهای آن‌ها دولتی نبوده و در قالب شركت‌های خصوصی واگن‌دار ریلی هستند.

آخوندی درباره افزایش وام مسكن به ۲۰۰ میلیون تومان و اینكه آیا سازو كار این وام مثل وام ۱۶۰ میلیونی است اظهار كرد: درخواست ما این بود كه این مساله در دستور كار قرار بگیرد كه قطعا فرصتی باشد امروز در ادامه بحث کاهش سود تسهیلات از ۸ به ۶ درصد که مورد تاکید رئیس جمهور هم بوده است، این بخش در دستور کار قرار خواهد گرفت.