شناسهٔ خبر: 51912 - سرویس استان‌ها

در ایام نوروز صورت گرفت:

پاک‌سازی بیش از ۲۵ هزار کیلومتر از حریم راه‌های استان همدان

پاكسازي حريم محورهاي حوزه استحفاظي تربت جام معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در ایام نوروز ۲۵ هزار و ۱۶ کیلومتر از حریم راه‌های استان پاک‌سازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار کرد: به دلیل حضور مسافران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور به همدان و همچنین امنیت حریم راه‌ها و سامان‌دهی محورهای استان طرح پاک‌سازی حریم راه‌ها انجام شد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای استان، این اداره کل همه‌ساله در این ایام اقدام به سامان‌دهی و پاک‌سازی حریم محورهای ارتباطی استان می‌کند.

پرورشی ادامه داد: این طرح در قالب عملیات ویژه راهداری نوروزی این اداره کل در سطح تمام محورهای اصلی و شریانی استان اجرا شد.

معاون راهداری استان همدان با اشاره به اینکه در این ایام ۲۰ هزار و ۱۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان پاک‌سازی شد، گفت: هزار و ۴۰ کیلومتر از حریم راه‌های استان آزادسازی و ۲۵۵ کیلومتر نیز شانه سازی شدند.

حمید پرورشی خرم از لکه‌گیری ۴ هزار و ۷۵۱ مترمربع از راه‌های استان خبر داد و گفت: در این مدت همچنین یکصد مترطول از راه‌های حوزه استحفاظی استان روکش آسفالت شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶۸۳ دستگاه خودرو عملیات گشت راهداری را در سطح جاده‌های استان انجام داد، بیان کرد: در ایام نوروز به ۳۵ نفر در راهدارخانه‌های استان اسکان اضطراری داده شد.

این مسئول در ادامه نصب، شستشو، تعویض و جمع‌آوری علائم راهنمایی و رانندگی، درزگیری راه‌های آسفالته، شستشو و تعمیر گاردریل، تعمیرات چراغ‌های چشمک‌زن، روشنایی و شبکه‌های مخابراتی، اکیپ تعمیرات خودروها، به‌روزرسانی سامانه ۱۴۱ و ثبت اطلاعات در سامانه حوادث جاده‌ای را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره کل در ایام نوروز ۹۷ برشمرد.