شناسهٔ خبر: 51929 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران:

فعال‌تر شدن بنادر جنوبی ایران با مشارکت قطری‌ها/ چشم‌انداز روشن اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص ملی و تراز تجاری کشور

جمشید عدالتیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: همکاری مشترک با قطر باعث فعال شدن بنادر جنوبی کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، جمشید عدالتیان درخصوص تاثیر سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بنادر ایران، افزود: حضورهیات عالیرتبه وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر در ایران به طور قطع می تواند منجر به توسعه همکاری های مشترک بندری و دریایی شود. بدین جهت امیدواریم مدیران بنادر جنوبی بتوانند قراردادهای خوبی را با سازمان بنادر قطر امضا کنند.

وی خاطرنشان کرد:عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در بنادر کشور بسیار مطلوب و ارزنده بوده است. این روند با حمایت سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه می‌تواند افزایش و توسعه پیدا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:زیرساخت های هر کشوری به ویژه بنادر، امتیازی برای سرعت بخشیدن به امور تجاری آن کشور محسوب می‌شود و این زیر ساخت‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگی مردم و به خصوص بندرنشینان داشته باشد.

وی اذعان داشت:سرمایه گذاری بخش خصوصی درجهت توسعه بنادر باعث ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید ناخالص داخلی و ارتقای تراز تجاری کشور می شود. برخی از بنادر مناطق آزاد به ویژه بندر جبل علی در دبی با توسعه زیرساخت‌ها توانست به رشد تجاری قابل توجهی برسد. لذا در کشور ماهم با توسعه زیر ساخت های بنادر می توان هر چه سریعتر کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق -غرب را فعال کرد که به واسطه این امر می توان سود قابل توجهی کسب کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به این سوال که به منظور افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی در بنادر کشور چه تمهیداتی باید اندیشیده شود؟ ادامه داد:برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید حمایت‌ها و هزینه‌های مختلفی که در قانون جذب سرمایه گذار خارجی لحاظ شده است، انجام شود. از جمله این حمایت‌ها می‌توان به بهبود فضای کسب و کار، تضمین سود و برگشت سرمایه در بازه زمانی کوتاه مدت به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی اشاره کرد.