شناسهٔ خبر: 51936 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان خبر داد:

برقراری پرواز رشت- ارومیه- رشت از ابتدای سال ۹۷/ افزایش ۲۰ درصدی پروازهای رشت در سال ۹۶

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان با اعلام افزایش ۲۰ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶، از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

غلامرضا کریم‌آقایی، مدیر کل فرودگاه‌ استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز پروازهای رشت-ارومیه-رشت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ناوگان ای‌تی‌آر خبر داد و گفت: این پروازها سه روز در هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه انجام می‌شوند.

کریم‌آقایی برنامه‌ریزی‌های آتی برای گسترش این پروازها را مشروط به استقبال مردم دانست و افزود: پیش‌بینی ما این است که با توجه به مراودات مردم گیلان با استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از این پروازها استقبال خواهد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن سه مسیر جدید پروازی به برنامه فرودگاه سردار جنگل رشت در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶، ۴۷۳۶ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ مسافر با استفاده از این پروازها جابجا شدند. این آمار رشد ۲۰ درصدی پروازها را نسبت به سال ۹۵ نشان می‌دهد.

در حال حاضر پروازهای دائمی و فصلی از فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، اهواز، عسلویه، تبریز، اردبیل، ارومیه، بغداد، آدانا و تفلیس برقرار است و ۱۰۲ سورتی پرواز به صورت هفتگی از این فرودگاه انجام می‌شود. به گفته کریم‌آقایی فرودگاه سردار جنگل رشت اکنون تنها با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کند و در صورت برنامه‌ریزی ایرلاین‌ها آمادگی پذیرش پروازهای بیشتر را به مقاصد داخلی و خارجی دارد.

رشد ۴ درصدی تعداد مسافران نوروزی

مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان همچنین درباره تعداد پروازهای نوروزی فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: در ایام نوروز یعنی از بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ مجموعا ۲۵۴ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام شد که از این تعداد ۲۴۰ سورتی داخلی و ۱۴ سورتی خارجی بودند.

کریم‌آقایی ادامه داد: مجموعا ۲۵ هزار و ۴۸۵ مسافر متشکل از ۲۳ هزار و ۳۰۸ مسافر داخلی و ۲ هزار و ۱۷۷ مسافر خارجی در این ایام از طریق فرودگاه رشت جابجا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی نشان می‌دهد.