شناسهٔ خبر: 51966 - سرویس استان‌ها

خواجه‌ای خبر داد:

اتمام سقف گذاری ۱۶۰۰ خانه زلزله‌زده کرمانشاه/ تعمیر و مرمت ۲۲ هزار واحد پایان یافته است

بازسازی رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، از پایان کار سقف گذاری یک هزار و ۶۰۰ منزل مسکونی آسیب دیده استان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۲۰۰ واحد دیگر تاکنون اسکلت گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خواجه ای با بیان اینکه کار آواربرداری ۱۹ هزار و ۱۰۰ واحد انجام شده است، افزود: یک هزار و ۷۵۰ منزل مسکونی نیز دیوارچینی شده و پی کنی ۱۰ هزار و ۸۷۰ واحد نیز به پایان رسیده است.

وی همچنین از اجرای بتن فونداسیون ۶ هزار و ۵۱۷ واحد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد احداثی، یادآور شد: ۵۹ هزار و ۶۴۲ واحد تعمیری نیز در مناطق زلزله زده استان وجود دارد.

وی گفت: از مجموع واحدهای تعمیری، عملیات بازسازی ۳۱ هزار واحد آغاز و تاکنون کار تعمیر و مرمت ۲۲ هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

خواجه ای همچنین از معرفی ۶۶ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: از این تعداد، بانک‌ها با ۴۳ هزار و ۷۰۰ واحد عقد قرارداد کرده و تسهیلات نیز به نوبت ثبت نام در حال پرداخت شدن است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در امر بازسازی ضروری است، گفت: تلاش می‌کنیم واحدهای تعمیری مناطق روستایی تا نیمه اول خرداد و واحدهای احداثی نوع یک در این مناطق تا پایان شهریور آماده و تحویل مردم شود.

وی در خصوص واحدهای احداثی شهری نیز گفت: این دسته از واحدها به دلیل زمان‌بری بیشتر تلاش می‌شود تا پایان سال ۹۷ آماده و تحویل مردم شود.

براساس گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.