شناسهٔ خبر: 51977 - سرویس استان‌ها

استاندار همدان:

همدان در بازآفرینی شهری رتبه اول را به خود اختصاص داد

نشست استاندار همدان در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گفت: همدان رتبه اول در بازآفرینی شهری را به خود اختصاص داده و این موفقیت حاصل تعامل همه دستگاه‌های اجرایی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدناصر نیکبخت بیان کرد: آقای نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در ایام نوروز که از همدان بازدید کرد گفت تصمیم داریم همدان را پایلوت بازآفرینی شهری بکنیم.

استاندار همدان در ادامه بیان کرد: همدان در رابطه با بازآفرینی، طرح‌هایی که داشته و کارهایی که صورت داده و زمین‌هایی که مشخص کرده خوشبختانه در کشور رتبه اول را حائز شد.

وی با تأکید بر ورود شایسته همه مدیران اجرایی به حوزه بازآفرینی و بافت‌های فرسوده در زمینه برنامه‌های این ستاد در سال جدید گفت: قرار بر این شد که فراخوانی در سطح کشور به همه استان‌ها بدهیم تا توسعه گر اعلام آمادگی کند و ما زمین را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا کسانی که در بافت فرسوده قرار دارند به ساختمان‌های جدید منتقل شوند و بافت فرسوده مجدد احیا می‌شود.

وی سپس خطاب به معاون عمرانی خود گفت: حاشیه شهر را در اولویت قرار بدهید، چون هم مشکلات موجود در آن‌ها به جامعه آسیب می‌رساند و هم از فعال کردن طرح بازآفرینی اشتغال قابل‌توجهی ایجاد می‌شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه امسال یکی از سیاست‌های مهم دولت محدوده‌های بازآفرینی است، یادآور شد: بازآفرینی شهری ابتکار رئیس‌جمهور دولت دوازدهم است و باید این طرح توسط مسئولان مربوطه جدی گرفته شود.

وی در این جلسه تصریح کرد: تمامی زمین‌ها و ساختمان‌ها در اختیار طرح بازآفرینی قرار گرفته و تمامی دستگاه‌ها دولتی اراضی تحت مالکیت خود را معرفی نمایند.