شناسهٔ خبر: 51982 - سرویس استان‌ها

گرجی خبر داد:

رشد ۶۵ درصدی صادرات از پایانه‌مرزی ماهیرود در سال گذشته

پایانه مرزی ماهیرود معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون از پایانه‌مرزی ماهیرود خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، مهدی گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، از خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی به راه‌های حوزه استحفاظی استان خبر داد.

وی افزود: پایانه‌مرزی (میل ۷۸) تنها معبر رسمی فعال در خراسان‌جنوبی است که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان خراسان‌جنوبی و ۱۳۰ کیلومتری مرکز استان فراه(افغانستان) واقع شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تردد در پایانه مرزی ماهیرود طی سال ۹۵ را ۱۵ هزار و ۳۴۶ سفر کامیون صادرات و در سال گذشته، ۲۵ هزار و ۴۲۶ سفر کامیون صادرات و میزان ترانزیت را ۷۰۸ سفر کامیون بیان کرد.

وی یادآور شد: میزان افزایش تردد در سال ۹۶ نسبت به سال۹۵ در بحث صادرات ۶۵ درصد افزايش داشته است که عمده‌ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ترکیبات نفتی بوده است.

گرجی در پایان میزان تردد مسافر در سال ۹۵ را ۲۰ هزار و ۹۸۹ نفر مسافر ودر سال گذشته را ۲۹ هزارو ۹۴۸ نفر مسافر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این میزان تردد نسبت به سال ۹۵ ،۴۳ درصد افزایش داشته است.