شناسهٔ خبر: 52053 - سرویس ریلی

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

حركت نخستين قطار حومه‌ای و محلی تهران- تاکستان از ۲۶ فروردین/ افزايش ۵۰ درصدی ظرفیت حمل و نقل حومه‌ای قزوین

قطار حومه‌ای معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار حومه‌ای و محلی تهران- تاکستان از ۲۶ فروردین ماه خبر داد.

میرحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌اندازی قطار حومه ای و محلی تهران-تاکستان از ۲۶ فروردین ماه خبر داد و گفت: با عنایت به برنامه های توسعه‌ای شرکت راه آهن جمهوري اسلامي ايران در موضوع ارایه خدمات قطارهای حومه ای و محلی، قطار حومه ای و محلی تهران- تاکستان  از تاریخ ۹۷/۱/۲۶ راه اندازی می‌گردد. 

 وی افزود: شهرستان تاکستان با وجود مراکز مهم تولید و جذب سفر، موقعیت ممتاز ایستگاه راه‌آهن این شهر با قرار گرفتن در پهنه مرکزی شهر دسترسی بسیار خوبی برای مردم دارد و از سویی دیگر افزایش خطوط ریلی محور تهران- کرج- قزوین- زنجان که در دست اقدام است نیز ، مزیت نسبی بالایی را برای توسعه خدمات ریلی حومه ای و محلی برای این شهرستان ایجاد کرده است. 

معاون مسافری شرکت راه آهن تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی این منطقه می تواند تسهیلگر و شتاب‌دهنده توسعه همه جانبه شهرستان باشد.

موسوی با اشاره به برنامه حرکت و زمان‌بندی فعالیت این قطار حومه ای اظهار داشت: بر اساس تقاضای سفر شناسایی شده در این محور قطار حومه‌ای تهران- تاکستان هر روزه از ساعت ۵:۵۰ صبح از تاکستان حركت مي‌كند و پس از عبور از شهرهای قزوین، آبيك، هشتگرد و كرج ساعت ۸:۱۵ به ایستگاه تهران وارد مي‌شود و عصرها ساعت ۱۸:۵۰ از تهران به سمت قزوین و تاکستان حرکت کرده در ساعت ۲۱:۳۰ به تاکستان خواهد رسید.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی مسافرگیری در ایستگاه‌های بین راهی در واقع با راه‌اندازی این قطار علاوه بر ایجاد امکان ارایه خدمات قطارهای حومه‌ای به شهر تاکستان، ۵۰ درصد به ظرفیت حمل و نقل حومه‌ای و محلی قزوین و ۱۲ درصد به ظرفیت هشتگرد و کرج برای ارایه خدمات قطارهای حومه‌ای اضافه شده و تعداد سیر قطارهای حومه‌ای و محلی در این محور به ۱۶ سیر خواهد رسید. شايان ذكر است نخستين حركت اين قطار حومه‌اي ۲۶ فروردين ساعت ۱۸:۵۰ ار تهران به مقصد تاكستان صورت مي‌گيرد.

موسوی در پایان یادآور شد: ناوگان اختصاص داده شده به این مسیر از نوع خودکشش‌های ارم بوده و در ابتدای سال جاری توسط ایریکو یکی از شرکت های ایرانی تولید کننده واگن با مشارکت شرکت کره‌ای ساخت آن تکمیل شده و به سازمان قطارهای حومه‌ای و محلی راه‌آهن اضافه شده است.