شناسهٔ خبر: 52099 - سرویس استان‌ها

برگزاری نشست توسعه همکاری های مشترک هیئت عالی رتبه مدیریت بنادر قطر و بندر خرمشهر

نشست نشست توسعه همکاری های مشترک هیئت عالی رتبه مدیریت بنادر کشور قطر و بندر خرمشهر در محل سالن اجتماعات بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، پس از بازدید هیئت قطری از مجتمع بندری خرمشهر و آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آن نشستی با حضور طرفین برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان بنادر قطر گفت: بندرخرمشهر در گذشته یکی از مهمترین بنادر ایران محسوب می‌شد و ظرفیت‌ها و امکانات موجود در بندر خرمشهر نشان میدهد که امکان انجام سرمایه‌گذاری خوبی در این بندر برای ما فراهم است.

کاپیتان حسن الخنجی ادامه داد: بندرخرمشهر خطوط ارتباطی به کشورهای مختلف دارد در صورتی که کشور قطر نسبت به بعضی نقاط فاصله کمتری با این بندر دارد و این یک مزیت برای ما محسوب می‌شود تا روابط تجاری بین طرفین را گسترش دهیم.

به گفته وی، وجود یک اپراتور ایرانی در کشور قطر می‌تواند مراودات تجاری بین دو کشور را افزایش دهد.

رئیس سازمان بنادر قطر گفت: در حال حاضر بیشتر مراودات تجاری ما از طریق بندر بوشهر انجام می‌شود و امیدواریم از این پس با بندر خرمشهر نیز همکاری داشته باشیم.

الخنجی خواستار تسهیل فرآیند تجارت و صادرات بین دو کشور شد و افزود: به همین منظور شناسایی نیازهای کشور ایران به منظور رفع آنها از طریق صادرات از قطر می بایست انجام شود.

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در جریان این نشست خواستار در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای تأمین نیازها و صادرات به کشور قطر و افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور شد.

محمدعلی حسن زاده گفت: ظرف چهار ماه آینده همایشی با حضور بنادر حاشیه خلیج فارس، تجار و بازرگانان ایرانی و قطری به منظور ارائه توانمندی‌های طرفین، بررسی نحوه ترانزیت و صادرات کالا و شناسایی نیازها و افزایش مراودات اقتصادی و تجاری در کشور قطر برگزار خواهد شد.