شناسهٔ خبر: 52100 - سرویس هوایی

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل:

مانورهای طرح اضطراری سال ۹۷ با محوریت فرودگاه‌های اهواز و خرم‌آباد برگزار می‌شود

مانور مدير کل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل از آغاز برگزاري تمرين کامل دوسالانه (مانور طرح اضطراري) در سال ۱۳۹۷، با انجام مانور در دو فرودگاه اهواز و خرم آباد خبر داد و حفظ آمادگی در برابر سوانح را علت برگزاری این تمرین دانست.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران كشور، فرشيد گليج، مدير کل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل گفت: طبق برنامه‎ريزي انجام شده، تمرين كامل دوسالانه (مانور طرح اضطراری) فرودگاه اهواز در ۲۸ فروردين و تمرين كامل فرودگاه خرم‎آباد در هفته اول ارديبهشت انجام مي‎شود.

گليج با اشاره به اینکه طبق قوانين ايكائو و دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري، فرودگاه‎ها براي حفظ آمادگي خود در برابر سوانح ملزم به برگزاري تمرين‎هاي طرح اضطراري كامل و محدود هستند، گفت: در همين زمینه طبق برنامه‎ريزي انجام شده، در سال جاري ۱۶ فرودگاه اقدام به برگزاري تمرين كامل می کنند و ۱۷ فرودگاه نيز تمرين محدود طرح اضطراري را انجام خواهند داد كه تقويم برگزاري اين تمرين‎ها به سازمان هواپيمايي كشوري و ادارات كل ذي‎ربط ارسال شده است.

گفتنی است؛ مانور طرح اضطراری هر فرودگاه بر اساس سناریویی منطبق با شرایط و ویژگی‎های آن برگزار می‎شود. این سناریو پس از برگزاري جلسات هماهنگي با حضور نمایندگان بخش‎های مختلف مرتبط تدوین می‎شود و اجرای آن توسط ارزيابان سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران مورد بررسی و ارزيابي قرار مي‎گيرند.