شناسهٔ خبر: 52105 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی در استان زنجان/ تردد حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه از راه‌های استان

كليم اله وثوقي مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از افزایش ۱۵ درصدی سفر و تردد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۹۴۳ عدد وسیله نقلیه از راه‌های استان در نوروز ۹۷ خبر داد.

کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال مسافران استان زنجان در قالب ۱۰ هزار و ۶۷۳ سفر جابجا شده اند.

وثوقی افزود: در بخش آمادگی سفرهای نوروزی، جلسه شورای هماهنگی حمل‌و‌نقل استان با حضور فعال مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها را داشتیم، که برنامه ریزی لازم برای خدمات سفر انجام شد.

وی ادامه داد: این خدمات به صورت کشیک دستگاه‌های متولی حمل‌و‌نقل و سایر دستگاه‌های امدادی استان از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین در پیش‌بینی خدمات سفر از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال سرکشی‌های لازم انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر سفرها از طریق جاده انجام می‌شد، بازدیدهایی از محورهای مواصلاتی استان صورت گرفت چون اقدامات انجام شده روزانه از طریق اداره پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی از طریق راه آهن، اداره کل راهداری و پلیس راه جمع‌بندی می‌شد.

وثوقی ادامه داد: بعد از تهیه گزارشات لازم، اداره کل مدیریت بحران استانداری در جریان امور قرار می‌گرفت، هنگام وقوع تصادف، جزئیات بررسی شده و  از صحنه تصادفات منجر به فوت بازدید صورت گرفته و پس از بررسی، علت تصادف از طریق پایگاه‌های خبری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری به مدیران و دستگاه‌های متولی اطلاع‌رسانی می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی استان طی هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه نقاط قوت و ضعف خدمات مشخص می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی سفر در استان افزود: استان زنجان از نظر حمل و نقلی استانی عبوری تلقی می‌شود و تردد استان‌های شمال و غرب کشور از این مسیر انجام می‌گیرد. 

وی عنوان کرد: دو راه شریانی شرقی- غربی یکی آزادراه نهران- قزوین -زنجان-تبریز و دیگری جاده ترانزیت و قدیمی تاکستان- زنجان- تبریز در استان وجود دارد که محورهای شمالی-جنوبی استان نسبت به شرقی-غربی در شرایط ترافیک شرایط مطلوبی نداشتند و محورهای فرعی بودند.

وثوقی بیان کرد: محورهای شمالی -جنوبی استان در دست ساخت هستند یکی بزرگراه زنجان -بیجار و دیگری بزرگراه سلطانیه- خدابنده- همدان و همچنین محور زنجان -گیلوان-منجیل با توجه به اینکه قسمتهایی از این محور بهره‌برداری شده امسال ترافیک شمالی جنوبی استان افزایش داشت که از نظر تقسیم ترافیک مزیتی برای استان بود، که به این معناست در بخش شبکه راه‌های استان کار قابل قبولی را شروع کردیم.