شناسهٔ خبر: 52112 - سرویس استان‌ها

محسنی خبر داد:

نوروز ۹۷ بدون حادثه در رودخانه های اروند و کارون بود

محمد محسنی مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر گفت: هیچ گونه حادثه ای در ایام نوروز در رودخانه های اروند و کارون رخ نداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر،محمد محسنی در مراسم تقدیر از خادمان نوروزی بندر خرمشهر که با حضور فرماندار و جمعی از مسؤلان محلی برگزار شد، از اتمام طرح سفرهای دریایی نوروزی بدون وقوع هیچ گونه حادثه ای در رودخانه‌های اروند و کارون خبر داد.

وی افزود: به همین منظور به عنوان اولین بندر بین بنادر کشور برای قدردانی از خادمان سفر و گردشگران دریایی پیشقدم شدیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: موضوع گردشگری اکنون به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا مطرح است و کشور ما از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور اول محسوب می‌شود ولی به لحاظ جذب و ارائه خدمات به گردشگران در رده ۸۱ قرار دارد.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای موفق در اقتصاد دنیا از طریق صنعت گردشگری درآمد چند برابری نسبت به کشورهای برخوردار از منابع طبیعی دارند.

وی گردشگری دریایی را به عنوان مزیت غالب شهرستان خرمشهر دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم این منطقه از سود و منفعت صنعت گردشگری دریایی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، مسؤلان محلی و کارکنان مجموعه بندری خرمشهر گفت: خوشحالیم که توانستیم خدمات رسانی به گردشگران دریایی به عنوانمسؤلیت اجتماعی را با موفقیت به پایان برسانیم.

ارائه ۲۶۴۰ ساعت خدمات به گردشگران دریایی توسط تیم جستجو و نجات بندرخرمشهر

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این مراسم گفت: طرح ایمنی سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته با برگزاری مانور چند منظوره ایمنی در رودخانه کارون آغاز شد و شناورهای جستجو و نجات بندرخرمشهر به منظور امدادرسانی به مسافران و گردشگران در رودخانه‌های اروند و کارون مستقر شدند.

مهدی فراهانی افزود: در ایام نوروز بیش از۳۶۰ هزار گردشگری دریایی با رشد ۶۷ درصدی در رودخانه‌های اروند و کارون تردد داشتند.

وی از مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر برای حمایت‌های مؤثر در زمینه اجرای بهتر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی قدردانی کرد.

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر طی گزارشی به اقدامات انجام شده توسط این بندر در ایام نوروز اشاره کرد.

فراهانی عنوان کرد: تیم امداد و نجات بندر خرمشهر در قالب ۲ هزار و ۶۴۰ ساعت بصورت شبانه‌روزی به شناورهای تفریحی و میهمانان نوروزی خدمات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه پرونده سفرهای دریایی نوروز ۹۸ از ۱۸ فروردین ماه سال جاری در بندر خرمشهر آغاز شده، افزود: امیدواریم از سال آینده با یک بسیج همگانی، خدمات مؤثرتر و ایمن‌تری به گردشگران و مسافران دریایی ارائه دهیم.