شناسهٔ خبر: 52143 - سرویس بنادر و دریانوردی

طی دو سال گذشته صورت گرفت؛

تخریب ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران

محسن مصطفایی ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان طی دو سال گذشته با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تخریب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محسن مصطفایی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: در راستای صیانت از نوار ساحلی استان مازندران، طی دو سال گذشته تعداد ۳۰ سازه غیر مجاز دریایی تخریب و جمع‌آوری شده است که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به سال۹۵ است.

وی همچنین از افزایش تعداد صدور مجوز تأسیس سازه‌های دریایی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده در سطح استان در زمینه صدور مجوز برای متقاضیان حقیقی و حقوقی به‌منظور ساخت سازه‌های دریایی،در این مدت ۱۵ مورد مجوز تفریحی و شیلاتی صادر شده است. 

مصطفایی تصریح کرد: همچنین تعداد ۶ مجوز توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی و صادر شده که شامل دو شاخه موج شکن اسکله و پرورش ماهی شرکت سمام گستر شمال،سکوی تفریحی هتل نارنجستان،مجتمع تفریحی کاسپین ،دو شاخه دستک آبگیر پرورش ماهی کلارگستر نیکو،دوشاخه موج‌شکن پرورش ماهی خاویاری جویبار و بندر پشتیبانی پرورش ماهی در قفس لاریم است.