شناسهٔ خبر: 52144 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان گیلان خبر داد:

خدمات‌رسانی ۴۱ اکیپ راهداری در راه‌های گیلان/ تمامی راه‌های استان باز است

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به بارش برف و استقرار ۴۱ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی گفت: تمامی راه‌های استان باز و تردد جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری مهر، طی دو روز گذشته برخی از استان‌های کشور با کاهش دما و نفوذ سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف هستند. استان گیلان نیز از این قائده مستثنا نبوده و در مردم این استان در مناطق جلگه‌ای شاهد بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شاهد بارش برف هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی گیلان از عصر و شامگاه گذشته (یکشنبه) و صبح امروز با کاهش دما بارش برف در ارتفاعات بالای هزار و ۵۰۰ متر و مناطق کوهستانی آغاز و همچنان ادامه دارد.

از ساعات پایانی شب گذشته بارش برف در برخی از مناطق کوهستانی گیلان اعم از شهرک تاریخی ماسوله در شهرستان فومن، جاده اسالم به خلخال، دیلمان در سیاهکل، امامزاده اسحاق در شفت، ارتفاعات و مناطق کوهستانی تالش، مناطق کوهستانی املش و عمارلو رودبار و اشکورات رودسر آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد.

بر اساس گزارشان رسیده ارتفاع برف در برخی از مناطق به ۲۰ سانتی‌متر رسیده است.

در همین باره مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان اظهار کرد: با توجه به بارش برف طی دو روز گذشته در برخی از مناطق استان گیلان اکیپ‌های راهداری در محل‌های موردنظر مستقر شدند.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به استقرار ۴۱ اکیپ راهداری در محورهای استان گفت: ۴۸۲ نیرو راهدار در قالب این ۴۱ اکیپ در محورها مستقر و در حال خدمات‌رسانی، پاک‌سازی محورها و همچنین نمک‌پاشی هستند.

وی با بیان اینکه بارش برف در محورهای کوهستانی استان از شامگاه گذشته آغاز شده است، گفت: نیروهای راهداری در محورهای مذکور حضور داشته و مسیرها را برای تردد پاک‌سازی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد: بارش‌ها در برخی از محورها منجر به سفیدپوش شدن محورها شده ولی خوشبختانه با حضور راهداران هیچ محور استان مسدود نیست.