به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران حسين اسفندياری، قائم مقام مدیرعامل این شرکت به تشریح مهمترین اقدامات نوروزی فرودگاه های كشور در سال جاری پرداخت و عنوان كرد: امسال وضعیت خدمت رسانی در همه فرودگاه های كشور و بویژه فرودگاه های بزرگ و شاخص، به مسافران نوروزی مطلوب و مناسب بود و مسافران نوروزی با مشكلی درحوزه عملكرد فرودگاه ها مواجه نشدند.
قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه ها با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد نوروزی فرودگاه های كشور از ۱۸ بهمن ماه ۹۶ گفت: به دنبال تدوین این دستورالعمل اقدامات متنوعی برای ارتقای خدمت رسانی به مسافران نوروزی انجام شد كه شامل بخش های فنی و عملیاتی و نیز ترمینالی بود و از جمله آنها می توان به بررسی و بازرسی تمام سیستم های فنی و سامانه های ناوبری هوایی و دستگاه های ایمنی زمینی و عوامل پروازی در فرودگاه های كشور و زیباسازی و آراستگی ترمینال ها، محوطه ها و بخش های مختلف فرودگاه ها اشاره كرد.
وی با بیان اینكه در نوروز امسال هماهنگی های لازم با شركت های هواپیمایی و شركت های خدمات هندلینگ برای برنامه ریزی پروازهای فوق العاده و پیشگیری از بروز تاخیر و ابطال پروازها انجام شد، افزود: یكی از خدمات شاخص و مطلوب فرودگاه ها در نوروز امسال، نظارت و كنترل ویژه بر نرخ فروش كالا و خدمات شامل غرفه ها، فروشگاه ها و خدمات فرودگاهی بود و نرخنامه این خدمات نیز در پرتال فرودگاه ها درج شد و خوشبختانه با اعمال این سیاست با شكایتی درباره نرخ فروش كالاها و خدمات مواجه نشدیم.
اسفندیاری افزود: نوروز امسال، مسیر دستیابی فرودگاه ها به شكایات مردمی از راه های مختلف فراهم شد و مسافران توانستند از طریق سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ و نیز سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی نظرها، انتقادها و پیشنهادهای خود را منعكس كنند.
قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین به درج اطلاعات فردگاهی، برنامه پروازها، نقشه های دسترسی به شهر، نرخنامه خدمات و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ در پرتال نوروزی فرودگاه ها اشاره كرد و گفت: برای تسهیل سفرهای نوروزی، لینك های مختلف شامل اطلاعات لحظه ای پروازها، شرایط جوی، نقشه راه های دسترسی به فرودگاه و شهر مربوط، اطلاعات فرودگاهی، تسهیلات فرودگاهی، خرید بلیت اینترنتی، جاذبه های گردشگری و اماكن دیدنی، مذهبی و تاریخی، نقشه استان و شهرهای مهم، دستورالعمل حقوق مسافر، سامانه پاسخگویی فرودگاه، توصیه های امنیتی و بهداشتی، دفاتر شركت های هواپیمایی، اماكن فرودگاهی، كنترل بار، ساعت و اوقات شرعی شهرستان و اخبار فرودگاهی در پرتال فرودگاه ها ایجاد شد.
وی با بیان اینكه نوروز امسال برای اولین بار میز پاسخگویی نمایندگان شركت های هواپیمایی به مسافران در فرودگاه های كشور مستقر شد، تاكید كرد: نماینده شركت های هواپیمایی مستقر در میز پاسخگویی، هنگام تاخیر پروازها اطلاعات لازم را در اختیار مسافران قرار می داد كه این طرح با اسقبال خوبی مواجه شده و به طور مستمر ادامه خواهد داشت.
اسفندیاری همچنین گفت: نوروز ۹۷ به طور مستمر از فرودگاه های هدف بازدید و عملكرد آنها در راستای آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران ارزیابی شد كه به زودی نتیجه این بازدیدها و پس از بررسی عملكردها، فرودگاه های ممتاز در حوزه های مختلف معرفی می شوند.
قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه امسال سیاه چادرهای عشایری در تعدادی از فرودگاه ها نصب شد، افزود: این سیاه چادرها فرصتی برای آشنایی مسافران با آداب و رسوم عشایر و ترویج و توسعه فرهنگی و گردشگری بود.
وی در پایان در مجموع خدمت رسانی فرودگاه های به مسافران نوروزی را موفق ارزیابی کرد.