شناسهٔ خبر: 52251 - سرویس بنادر و دریانوردی

قاسم عسکری نسب تشریح کرد:

جزئیاتی از کارنامه عملیاتی سال ۹۶ بنادر غرب هرمزگان/ تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا و ترابری ۲۱ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین‌المللی

بندر هرمزگان مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا، ترابری ۲۱ هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین المللی و رونق چشمگیر ترانزیت و صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" ضمن اشاره به عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان طی دوازده ماهه سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: در سال گذشته، در مجموع ۱۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۷۲ تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

حجم عملیات کانتینری سه برابر شد

عسکری نسب با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان به منظور گسترش فعالیت های بندری و کانتینری گفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه طی سالیان اخیر و فراهم کردن شرایط مناسب، وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ بودیم که این میزان به سه هزار و ۲۰۲ TEU کانتینر پر رسید و رشد چشمگیر ۲۲۱ درصدی را رقم زد که دستاورد مهمی برای این بندر محسوب می شود.

رتبه دوم در ترابری بین المللی مسافران دریایی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد ۱۳ درصدی ترابری مسافران و گردشگران دریایی سخن به میان آورد و گفت: ۲۸۳ هزار و ۴۲۹ نفرمسافر طی سال گذشته در بنادر غرب هرمزگان ترابری شدند که از این میزان، بندرلنگه با ثبت رقم ۲۱ هزار و ۲۳۲ نفر با ثبت رشد ۱۹ درصدی توانست رتبه دوم در حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی را به خود اختصاص دهد.

رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی

عسکری نسب با اشاره به رونق تجارت دریایی کالاهای نفتی و غیرنفتی گفت: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، ۷ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴ تن اختصاص به فرآورده های نفتی و ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۶۸ تن با افزایش ۲۵ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی است.

رتبه سوم در صادرات محصولات کشاورزی و دامی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی را ۸۶۶  هزار و ۳۵۶ تن با ثبت رشد ۷۴ درصدی اعلام کرد و گفت: طی سال ۹۶، بیش از ۱۸۲ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به صادرات ۲۹۳ هزار و ۹۴ تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام افزود: این بندر در سال گذشته در این زمینه شاهد رشد ۱۸ درصدی بود و توانست رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

رتبه نخست بندرلنگه در ترابری خودرو

عسکری نسب ضمن اشاره به جابجایی ۹۶ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودرو در این بندر، از رشد ۶۰ درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابجایی خودرو در بین بنادر کشور سخن گفت.

افزایش ۱۰۷ درصدی ترانزیت غیر نفتی

عسکری نسب در پایان حجم کل کالاهای ترانزیت شده (عمدتا خودرو)از طریق بنادر غرب هرمزگان طی دوازده ماهه سال گذشته را ۱۷۳ هزار و ۷۶ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با سال پیش از آن، رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.