شناسهٔ خبر: 52293 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی:

نخستین کمیته تخصصی مدیریت شهری همدان برگزار شد/ تقدیر معاون وزیر راه و شهرسازی از شهردار همدان برای تشکیل کمیته تخصصی

جلسه نخستین کمیته تخصصی مدیریت شهری کلان شهر همدان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در نخستین کمیته تخصصی مدیریت شهری کلان شهر همدان که روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان برگزار شد بر آسیب‌شناسی نظام شهرسازی در این شهر تأکید کرد و گفت: باید در این جلسات به آسیب‌شناسی شهربپردازیم و اولویت‌ها را استخراج نمائیم تا بتوانیم با تقسیم کار شهری آباد داشته باشیم.

ایزدی افزود: باید همه دستگاه‌ها وفاق و همدلی داشته باشند و با آسیب‌شناسی و فضاهای اشتراکی و مدیریتی حال شهر همدان را خوب کنیم.

وی با اشاره به اینکه حال شهر همدان به خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی از نظر فقر شهری خوب نیست افزود:‌باید بدانیم چند درصد از چهره شهر همدان را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل داده و به عنوان یک اولویت به آن نگاه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت شهری زنده و پویا است که بیست و چهار ساعته باشد و برای این منظور باید سرمایه‌های نمادین را در مناطق مختلف شهر تقسیم‌بندی کرد و هر میزان که بتوان نگاه علمی‌تری به برنامه‌ها داشت می توان فرهنگ جامعه را تغییر داد.

عباس صوفی شهردار همدان هم نیز در ادامه گفت:‌ مرکز مطالعات راهبردی شهرداری با برگزاری نشست‌های مختلف و  تدوین برنامه‌های راهبردی شهری توسعه یافته در شأن مردم و این دیار کهن خواهد داشت.

صوفی افزود: در حوزه مدیریت شهری در همدان باید نگاه علمی‌تری به قضایا داشته باشیم و باید از ظرفیت تمام کسانی که حرفی برای گفتن دارند استفاده کرد و سمت و سوی مدیریت شهری به سمتی برود که مباحث علمی همراه و لازمه آن باشد.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: استفاده از دانش نخبگان جهت آسیب‌شناسی و رفع مشکلات شهر و شهروندان از الویت‌های شهرداری همدان است.

صوفی گفت:گردهمایی متخصصین و اساتید و نخبگان دانشگاه، نوید تصمیم گیرهای علمی و کم اشتباه را در آینده شهر میدهد که این موضوع از هدر رفت منابع مالی جلوگیری خواهد کرد.

همچنین در ادامه این نشست اعضای کمیته تخصصی مدیریت شهری کلان شهر همدان به ارائه نظرات ارزشمند در زمینه توسعه شهر همدان و رفع موانع موجود پرداختند.