شناسهٔ خبر: 52385 - سرویس هوایی

رییس فرودگاه رامسر مطرح کرد:

تلاش برای رفع موانع پروازی در فرودگاه رامسر/ برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه پروازی

فرودگاه رامسر رییس فرودگاه رامسر از تلاش برای رفع موانع پیش روی باندهای این فرودگاه خبر داد و گفت: بعد از برطرف کردن موانع پروازی و رفع محدودیت باند، برای افزایش پروازهای فرودگاه رامسر به مقصد شهرهای ایران اقدام خواهد شد.

سید هادی خازنی، رییس فرودگاه رامسر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره محدودیت‌های به وجود آمده برای باند این فرودگاه گفت: درخت‌هایی که پیش از این اطراف فرودگاه وجود داشتند، رشد کرده و بزرگتر شده‌اند. از همین رو از ابتدای سال جاری نشست و برخاست در فرودگاه با مشکلاتی مواجه شده و شرکت فرودگاه‌ها طول باند را محدود کرده است.

وی ادامه داد: با محدود شدن طول باند، اکنون تنها هواپیماهای ای‌تی‌آر که طول باند مورد نیاز برای نشست و برخاست آن‌ها کم است، توانایی پرواز به فرودگاه رامسر را دارند، و البته پرواز در فرودگاه رامسر برای این هواپیماها کاملا ایمن است.

به گفته خازنی در حال حاضر  هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از ناوگان ای‌تی‌آر، ۲۸ نشست و برخاست هفتگی از فرودگاه رامسر به مقاصد تهران و اصفهان را در برنامه دارد.

رییس فرودگاه رامسر درباره تلاش‌های صورت گرفته برای رفع موانع پروازی گفت: موانع پیش روی باند ۳۱، درخت‌هایی که در املاک خصوصی قرار دارند و تیرهای برق هستند. اما موانع پیش روی باند ۱۳ را درخت‌های تشکیل می‌دهند که به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارند. در حال حاضر مکاتباتی برای اصلاح این درخت‌ها انجام شده که منتظر دریافت پاسخ هستیم. همچنین جلساتی با سازمان انتقال نیرو داشته‌ایم و انتظار می‌رود که این سازمان برای جابجایی تیرهای انتقال برق اقدام کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رایزنی با مالکان زمین‌های اطراف فرودگاه نیز ادامه دارد تا نسبت به اصلاح درخت‌های موجود در زمین‌هایشان اقدام کنند.

خازنی همچنین به برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه پروازی فرودگاه رامسر اشاره کرد و گفت: پیش از ایجاد محدودیت برای باند، درخواست‌هایی برای پرواز به مقاصد تبریز، شیراز، آبادان. اهواز، و همچنین گسترش پروازهای مشهد وجود داشت. پس از رفع موانع پروازی، به این درخواست‌ها ترتیب اثر داده خواهد شد.

گفتنی است طرح توسعه فرودگاه رامسر از ۷ سال پیش آغاز و به بهسازی ترمینال و افزایش طول باند این فرودگاه منجر شده است. رفع موانع پروازی از جمله آخرین برنامه‌هایی محسوب می‌شود که در برنامه توسعه پیش‌بینی شده است.