شناسهٔ خبر: 52412 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

کاهش ۱۳ درصدی مسافران نوروزی استان مرکزی از طریق حمل و نقل جاده‌ای

علي زندي‌فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کاهش سفر و مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر داد و گفت: در ایام مسافرت‌های نوروزی ۴ درصد تعداد سفر و ۱۳درصد مسافران نوروزی استان کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی زندی فر با بیان اینکه هر ساله تعداد مسافرینی که از طریق حمل و نقل  از طریق اوتوبوس ومینی بوس قصد سفر داشته دارند کاهش می یابد افزود: امسال نیز سفرهای نوروزی از طریق خودروهای شخصی افزایش داشت اما تمایل مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای کم شده است.

وی ادامه داد: از ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ۱۳۱ هزارو ۶۵۵ مسافر در قالب ۱۱ هزار و ۸۰۰ سفر از مبداء استان مرکزی انجام شده است که در سفر ۴ درصد و در تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۱۳ درصد کاهش  مواجه بودیم.

زندی فر ادامه داد: در مجموع درطرح نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی ۱۴ هزار و ۸۰۰ مسافر در قالب ۴۰ سفر از طریق ریلی و  ۷۶۹ مسافر با ۱۰ سفر از راه هوایی جابجا شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک درصد از طریق هواییٰ، ۱۰ درصد ریلی و ۸۹ درصد از مسافران از طریق  ناوگانهای عمومی جاده‌ای در ایام طرح نوروزی جابجا شده اند یادآور شد: ۳۵ هزار و ۳۹۲ مسافر نیز در درون شهرهای استان جابجا شده اند.

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ شرکت مسافری اعم از مینی بوس، اتوبوس و سواری در استان فعالیت دارند گفت: علیرغم اینکه در ایام نوروز این شرکتها هیچگونه افزایش نرخ کرایه نداشتند و در برخی از مسیرها نیزتا ۱۰ درصد قیمتها را کاهش دادند اما سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان روند نزولی را طی می کند.

زندی فر افزود: استفاده مردم و علاقه انها به خودروهای شخصی برای مسافرت و همچنین وجود مسافر کش های شخصی بیبشترین عامل این کاهش تعداد مسافران است.