شناسهٔ خبر: 52433 - سرویس جاده‌ای

جزییات بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های در دست اقدام استان ایلام

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به همراه مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام از پروژه های راه سازی استان ایلام بازدید كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام در این بازدید محورها  چهار خطه ورودی شهر دره شهر، دره شهر- آبدانان، تونل كبیر كوه، خروجی آبدانان به سمت پشت قلعه، محور مورموری – دهلران و چهار خطه دهلران به اندیمشك مورد بازدید قرار گرفت.

میر جعفریان مدیركل راه و شهرسازی دراین بازدید با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۲ كیلومتر از باند دوم محور دهلران به اندیمشك گفت: هم اكنون عملیات آسفالت این پروژه در حال انجام است ضمن اینكه مناقصه ۱۸ كیلومتر دیگر این مسیر در جریان بوده و به زودی با مشخص شدن پیمانكار عملیات اجرایی این ۱۸ كیلومتر نیز آغاز می شود .

میر جعفریان اعتبار ۱۲ كیلومتر خروجی دهلران به سمت اندیمشك را بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: برای اجرای ۱۸ كیلومتر بعدی نیز حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی  و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص اجرای بزرگراه مهران تا اندیمشك گفت: طول پروژه از مهران به سمت دهلران تا اندیمشك ۲۴۰ كیلومتر می باشد كه ۱۲ كیلومتر از دهلران به سمت اندیمشك توسط راه وشهرسازی استان اجرایی شده و عملیات اجرایی ۱۸ كیلومتر دیگر نیز به زودی اجرایی می گردد اما برای ۲۱۰ كیلومتر دیگر این مسیر قرار است  سرمایه گذار بخش خصوصی كلیه مراحل طراحی و ساخت را با نظارت شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور عملیاتی نماید كه كارهای اولیه آن در حال انجام است.

خادمی برآورد اولیه اجرای این بزرگراه را بالغ بر ۴۴۰ میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: پروژه های بزرگ راه سازی در استان ایلام فعال است از جمله: اجرای بزرگراه ایلام- مهران، تونل كبیر كوه ، تونل قلاجه و .... كه با بهره برداری از این پروژه ها تحول عظیمی در جهت توسعه  استان ایلام به وقوع خواهد پیوست.