شناسهٔ خبر: 52467 - سرویس استان‌ها

صبوری مطرح کرد؛

افزایش تعاملات هدف اصلی تشکیل شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ارتقای سطح تعاملات و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در سطح استان و ایجاد هم‌افزایی و تشریک مساعی جهت هماهنگی، تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در اولین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم گفت: پیرو دستور و ابلاغ مقام عالی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تشکیل شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها در اسفند سال گذشته، اولین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی و ابلاغی هدف از تشکیل شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها، ارتقای سطح تعاملات و همکاری دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در سطح استان و ایجاد هم‌افزایی و تشریک مساعی جهت هماهنگی، تسهیل و پیشرفت پروژه‌ها عنوان‌ شده‌است.

وی افزود: هماهنگی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در جهت ارتقای عملکرد هر یک از حوزه‌های استانی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و اجرای سیاست‌های یکپارچه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی و پاسخگویی به‌موقع به مراجع ذیصلاح و شفاف‌سازی در ارائه خدمات از دیگر اهداف تشکیل شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها معرفی‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: در این دستورالعمل، مدیرکل راه و شهرسازی به‌عنوان رئیس شورا، یکی از معاونین مدیرکل راه و شهرسازی دبیر شورا و مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هواشناسی، بنادر و دریانوردی، راه‌آهن، فرودگاه، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، رئیس بنیاد مسکن و سرپرست بانک مسکن از دیگر اعضای این شورا خواهند بود.

صبوری گفت: بر مبنای ترکیب اعضا و اهداف تعیین‌شده در دستورالعمل، وظایفی برای شورا مشخص‌ شده‌است که پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی ستاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های اعضای شورا در جهت ایجاد هماهنگی و انسجام‌بخشی در فعالیت‌های محوله براساس شرح وظایف هر یک از واحدهای تابعه و سیاست‌گذاری‌های وزارت متبوع در سطح استان و تعیین وظایف و تکالیف هر یک از اعضای شورا در جهت اجرای مصوبات شورا از دیگر وظایف شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان‌ها است.

وی اظهار کرد: پیگیری و ارزیابی مستمر از اجرای مصوبات شورا و تشکیل کارگروه‌های تخصصی جهت بررسی موردی برخی موضوعات مطروحه در جلسات شورا را بخشی دیگر از وظایف شورای هماهنگی دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر لزوم بررسی دقیق مشکلات و مسائل مربوط به حوزه راه و شهرسازی استان تأکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی با موضوع‌های مرتبط با وظایف، دستیابی به اهداف شورا را تسریع می‌بخشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: با توجه به اینکه در خصوص بسیاری از مسائل و امور راه و شهرسازی استان در این جلسات تصمیم‌گیری می‌شود، حضور مدیران کل دستگاه‌های راه و شهرسازی استان در جلسات شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی ضروری و الزامی است.

وی افزود: تشکیل منظم جلسات، ارتباط و تعامل بیشتر مدیران کل دستگاه‌های عضو، پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه موجب حل و بسامانی بسیاری از مشکلات و مسائل امور راه و شهرسازی در استان می‌شود.