شناسهٔ خبر: 5251 - سرویس مسکن و شهرسازی

سیدمحمد بهشتی:

شاهد تغییر رویکرد جدی در وزارت راه و شهرسازی و نقطه عطف این وزارتخانه هستیم/ حقوق شهروندی به تدریج موضوعیت پیدا می‌کند

سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که شاهد تغییر رویکرد جدی در دوره فعلی وزارت راه و شهرسازی هستیم، گفت: امروز به تدریج جامعه، زندگی در شهر، رضایت خاطر شهروندان و حقوق شهروندی در وزارت راه و شهرسازی موضوعیت پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدمحمد بهشتی پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه در مراسم افتتاح «بازارچه خیریه حامیان سرزمین من؛ ایران» اظهار کرد: یکی از مهمترین جنبه‌هایی که در این رویداد می‌توان به آن توجه کرد این است که بعد از چند دهه شاهد هستیم که وزارت راه و شهرسازی امروز تغییر رویکرد جدی داده است. بعد ازگذشت دهه‌های طولانی وزارت راه وشهرسازی امروز به کالبد ساختمان، وضعیت شهری، جامعه و زندگی مردم توجه جدی دارد.

وی ادامه داد: مسایل زیادی می‌توان مثال زد که به دنبال برنامه‌ریزی‌های نادرست این وزارتخانه تحت تاثیر قرار گرفت و موجب شد نه تنها شاهد رونق باشیم بلکه روند فعالیت این وزارتخانه افول داشته است اما امروز شاهد تغییر رویکرد جدیدی در وزارت راه و شهرسازی هستیم.

بهشتی ادامه داد: به زعم معماران و شهرسازان شهر مثل یک گلدان گل است؛ معماران و شهرسازان و همه ذی‌ربطان توجه‌شان به گلدان است و کاری به گل ندارند اما دوره فعلی یک مقطع تاریخی جدی است که شاهد تغییر جدی در وزارتخانه هستیم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز به تدریج انسان‌ها، جامعه، زندگی در شهر، رضایت خاطر شهروندان و حقوق شهروندی موضوعیت پیدا می‌کند که به همین دلیل شاهد یک نقطه عطف در این دوره وزارت راه و شهرسازی هستیم. این در حالی است که در گذشته این وزارت‌خانه در مقابل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود اما امروز این دو نهاد در کنار یکدیگر و در یک مسیر قرار گرفتند، به طوری که در بسیاری از موارد علارغم این‌که این دو دستگاه از عملکرد یکدیگر اطاع نداشته باشند اما نظرات واحد دارند که به نظر من مقطع تاریخی مبارکی است که شاهد آن هستیم.

وی ضمن تشکر از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: از تمام کسانی که خیرخواهانه در جهت توانمندسازی و فقر زدایی قدم برمی‌دارند تشکر می‌کنیم چراکه اگر در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جامعه قدمی برداشته شود تا یک فرد زندگی نرمال را ادامه دهد اجر آن از بسیاری از فعالیت‌های دیگر در درگاه خداوند پسندیده تر است.

در ادامه این مراسم محیط طباطبایی اظهار کرد: برگزاری این مراسم در عمارت مسعودیه و به همت وزارت راه و شهر سازی صورت گرفت و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نشان داد در حوزه فعالیت خود فقط به بخش کالبدی توجه ندارد و مسئولیت و رسالت اجتماعی و فرهنگی خود را در حوزه بهسازی بافت‌های قدیمی شهرها به خوبی انجام می‌دهد.

وی افزود: امید دارم این رخداد این‌گونه تعبیر نشود که همیشه باید قشر آسیب پذیری وجود داشته باشد تا بازارچه خیریه‌ای برای آن‌ها برگزار شود. باید به سمتی برویم که هدف خود را از برگزاری چنین نشست‌هایی تغییر دهیم.

طباطبایی ادامه داد: در طی سال‌های گذشته نگاهی صرفا تجاری در کشور فراگیر شده بود اما شاهدیم این بار شرکت عمرانی به کارهای فرهنگی پرداخته است.

در پایان این مراسم شادمهر راستین، عضو هیئت مدیره خانه سینما، سازمان‌های مردم و انجمن‌های خیریه را صاحبان اصلی این مراسم دانست و توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف این بازارچه و فن بازارهایی که در آن برپا می شود، ارائه داد./