شناسهٔ خبر: 52523 - سرویس استان‌ها

استاندار گلستان:

متولیان مسائل شهری در اجرای طرح جامع و تفصیلی شهرهای استان جدیت داشته باشند

نشست استاندار گلستان گفت: یکی از محورهای توسعه اقتصادی استان گلستان بر اساس رویکرد گردشگری است و برای تحقق چنین رویکردی باید شهرهای استان بر طبق طرح‌های جامع و تفصیلی که مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است رشد و توسعه داشته باشد تا این مهم تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سال ۹۷ با حضور سید مناف هاشمی استاندار گلستان به‌عنوان رئیس کمیسیون، مهندس غراوی معاون عمرانی استانداری، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان و دیگر اعضای کمیسیون با ۲۴ دستور کار با موضوعات کاهش تراکم ساختمان، افزایش سطح اشتغال طبقات، تفکیک عرصه‌ای، تغییر کاربری در شهر گرگان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی استاندار گلستان در این جلسه ادامه داد: تطبیق دادن خود با شرایط موجود شهری منطقی نیست و متولیان مسائل شهری باید رویکرد مشاورین طرح را بر مشکلات اجرایی در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه افزود: بازنگری در برخی از مطالعات از قبل انجام شده و تغییرات جدید می‌تواند در رفع برخی از مشکلات شهری در حال و آینده شهرهای استان مخصوصاً شهر گرگان کمک کند.

استاندار گلستان، بازدیدهای مستمر از ساخت و سازها توسط تیم‌های ناظر را از دیگر اولویت‌های سازمان‌ها و ادارات متولی برشمرد و تأکید کرد.