شناسهٔ خبر: 52528 - سرویس هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی برای بلیت هواپیما ندارد/ نظارت بر قیمت بلیت در ایام پیک سفر

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه این سازمان هیچگونه نرخ تکلیفی برای قیمت بلیت هواپیما تعیین نمی‌کند، گفت: با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی سازوکارهایی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت در ایام پرسفر تدارک دیده شده است.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت‌گذاری بلیت هواپیما گفت: بعد از اجرای قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی تعیین نمی‌کند.

وی افزود: با این وجود سازوکارهایی برای کنترل قیمت بلیت هواپیما در زمان‌های پیک پروازی پیش‌بینی شده و تا کنون نیز این سازوکارها در ایام پر سفر اجرایی شده‌اند.

جعفرزاده درباره نحوه نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر بلیت هواپیما در زمان پیک سفر گفت: سازمان با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما جلوگیری می‌کند. 

وی ادامه داد: ملاک برای تعیین قیمت بلیت، نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کند. فروش بلیت بالاتر از این قیمت توسط فروشندگان و صادرکنندگان بلیت تخلف است و سازمان هواپیمایی کشوری با این تخلفات برخورد می‌کند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان دو سازوکار برای نظارت بر افزایش بی‌رویه قیمت بلیت در نظر گرفته که شامل بازرسی‌های دستگاه‌های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری و نظارت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی می‌شود.

جعفرزاده در انتها در مسافران خواست تا شکایات خود از هرگونه افزایش غیرعادی قیمت بلیت هواپیما را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنند و گفت: به این شکایات بدون اغماض رسیدگی می‌شود.